Europcar Eesti: lamellrehve ei kardeta, naastrehve küsivad sageli naised

28.10.2025

Umbes 1500 auto eest vastutava Europcar Eesti autopargi halduri Tanel Üpruse sõnul näitab tänavune sügis, et Eesti inimene on järjest rohkem lamellrehve usaldama hakanud ja linnainimesed vaatavad naastrehvide poole üha harvem.

“Kõikidele meie lühirendi autodele lähevad sügisel alla lamellrehvid. Täisteenusliisingu kliendid saavad ise valida, millist talverehvide tehnoloogiat nad eelistavad,” kirjeldas Üprus.

Põhjus, miks Europcar lühirendi autode puhul lamellrehve eelistab, on peamiselt selles, et nendega on võimalik liigelda ka nendes riikides, kus naastrehvide kasutamine on keelatud. Erinevalt naastrehvist lõhub lamellrehv vähem asfalti ja on seega keskkonnasäästlikum, ent samas tagab ka ohutu sõidu talvistes tingimustes.

Kui vaadata Europcari täisteenusliisingu portfelli ehk pikaajaliseks kasutamiseks klientidele antud 1200-1300 autot, siis sealt on näha, et 60% kasutajatest eelistab lamellrehve ja 40% naastrehve. “Inimesed, kes elavad linnast väljas, kohtades, kus on sagedamini talvel hooldamata teed, eelistavad üsna kindlalt naastrehve. Samuti oleme täheldanud, et naised küsivad võib-olla pisut sagedamini naastudega talverehve,“ rääkis Üprus.

Võrreldes 5 aasta taguse ajaga on kliendid rohkem lamellrehve küsima hakanud. “Korralik lamellrehv tagab meie talves ohutu sõidu. Turvaliselt kohale jõudmine ei sõltu sellest, kas autol on all lamell- või naastrehv, vaid riski minimeerivatest sõiduvõtetest ja talviste liiklusoludega arvestamisest,” leidis Üprus.

Liisingmakse summa on järjest suurem illusioon

Europcar Eesti juht Argo Rebane möönab, et meie kliimas paratamatu kaks korda aastas rehvide vahetamine moodustab pideva hinnakasvu tingimustes järjest suurema osa auto omamise kuludest.

“Sel sügisel pole haruldane, kui Tallinnas maksab visiit rehvivahetusse koos rehvide üle talve hoiustamisega 150 eurot. Keegi ei garanteeri, et järgmisel kevadel pole teenus veelgi kallim. See summa, mis pank autoliisingu eest kliendil küsib, on üha enam illusioon, sest tegelikud auto ülalpidamiskulud osutuvad sageli üllatavalt suureks,” ütles Rebane.

Üks ohtlik suundumus on see, et inimesed võivad hakata hinnakasvu ja majanduse paigalseisu tingimustes talverehvide arvelt kokku hoidma. “Teinekord mõeldakse, et ehk käivad vanad rehvid ühe talve veel, kuid see võib viia traagiliste tagajärgedeni, sest kulunud rehvid on ohtlikud nii sulle endale kui ka kaasliiklejatele. Täisteenusliisingu klientide jaoks jääb muidugi selline mõttekoht ära, sest alati on kindel, et autole saavad alla korralikud talverehvid,” sõnas Rebane.

Talverehvi mustri jääksügavus peab olema mitte vähem kui 3,0 mm, kuid soovitatav sügavus vähemalt 5 mm. Naastrehve võib sõidukil kasutada alates 15. oktoobrist kuni 31. märtsini. Talviste tee- ja ilmastikuolude esinemise korral võib naastrehve kasutada 1. oktoobrist kuni 30. aprillini.

Sarnased artiklid