Nutividinad, mis motiveerivad rohkem liikuma
Sisuturundus
pexels.com

Minna pärast väsitavat tööpäeva õue jooksma või rattaga sõitma nõuab pealehakkamist ja head enesedistsipliini. Ega asjata öelda, et teekond diivanilt välisukseni on kõige pikem. 

Kui tüdimus võtab võimust ja mõte liikumisest ei ahvatle kuidagi, siis on raske end motiveerida. On ju lihtne mõelda: mis sest ikka juhtub, kui jätan täna minemata.

Samas on järjepidevus liikumisharjumuse hoidmisel väga oluline.  

Et mitte kergema vastupanu teed minna, jätta trenne vahele või loobuda neist sootuks, on mõistlik võtta appi nutivahendid. Neist on enese motiveerimisel ja tagant õhutamisel palju tuge. Rääkimata nutivahendite võimekusest anda adekvaatset tagasisidet, koguda andmeid, neid analüüsida ja hoida kõigele lisaks südametööl silma peal. 

 

Nutivõru ümber käe ja jooksma!

Aktiivsusmonitori ehk nutivõru kandmine on regulaarselt treeniva (harrastus)sportlase jaoks niisama enesestmõistetav asi, kui tervislik ja tasakaalustatud toitumine, oma treeningkoormuse jälgimine või harjumus tarbida päeva jooksul piisavalt vedelikku.

Nutivõru käe ümber on justkui treener, kes ei luba trennist viilida. See motiveerib kandjat päevast sammude kogust täis astuma ja aitab - sõltuvalt mudeli funktsionaalsusest) - jälgida oma pulssi.

On nutivõrusid, mis koguvad 3D andurite abil kandja kohta infot nii liikumise kui ka magamise ajal, analüüsivad kogutud andmeid ja annavad selle põhjal soovitusi, kuidas muuta treeningkava, vältida võimalikke vigastusi ja tuvastada oma tegevuses muid nõrku kohti.

Kui see ei motiveeri tulemuslikumalt liikuma, mis siis veel?

 

Südametöö kontrolli alla ja ujuma!

Elutähtsa organi, südame, tööd aitavad treeningu ajal jälgida südame löögisageduse andurid. Need on spetsiaalselt ainult südametöö mõõtmiseks ja salvestamiseks mõeldud abivahendid, mis annavad treenijale jooksvalt täpset infot südame tegevuse kohta.

Südame löögisageduse andur kujutab endast pehmet, elastset rihma või paela, mida võib kanda randmel, käsivarre, rindkere, piha, pahkluu kui isegi ujumisprillide ümber. 

Andureid on erinevate funktsioonidega. On kas spordikella, rattamonitori ja/või rattakompuutriga ühilduvaid andureid.

 

Muudkui kõnni ja kasvata mobiilse interneti mahtu!

Inimeste liikuma meelitamisel teevad jõupingutusi ka mobiilsideoperaatorid ja rakenduste loojad. 

Kõikvõimalikud liikumist edendavad treeningprogrammid, personaalseid treeningplaane koostavad äpid, virtuaaltreenerid, spetsiaalsed mõõdikud erinevatele spordialadele jaoks utsitavad inimest regulaarselt sportima.

Aktiivset elustiili seob tehnoloogiaga ka Telia, kes pakub inimestele võimalust oma sammude eest saada täiesti tasuta mobiilse interneti mahtu. Iga 1000 sammu tähendab 

viie megabaidi ulatuses täiendavat internetimahtu. 

Sammude kogumiseks peab inimene kasutama spordikella või aktiivsusmonitori.

 

Nutikell randmele ja hüppa ratta selga!

Nutikellad või spordikellad on tänapäeval iga vähegi sportlikuma elulaadiga inimese jaoks asendamatud abilised.

See on treeningkaaslane, mentor, analüütik ja hommikune äratuskell üheskoos. 

Spordikell on loodud eeskätt sportimiseks, sel on nutikellaga võrreldes vähem funktsioone. Samas on spetsiaalselt kehalise tegevuse jälgimiseks loodud spordikelladel erinevate alade jaoks omad mudelid, mis tõsise treenija jaoks on kindlasti oluline boonus. Edasiviiv jõud on kindlasti ka virtuaalne treeningpartner, kellega koos on hea oma võimeid proovile panna.

Nutikellal on spordikellast suurem korpus, rohkem funktsioone ja puutetundlik ekraan. Nutikellaga saab sportimise ajal muusikat kuulata ja e-kirju lugeda. 

 

Kuula muusikat ja keskendu iseendale!

Muusika on kahtlemata üks tõhusamaid liikumapanevaid jõude. 

Ei ole vahet, kas meelepärane meloodia motiveerib lihaseid tööle panema grupitreeningul spordiklubis, individuaaltrennis jõusaalis või kergliiklusteel rulluisutades - muusika saatel läheb sportimine nagu iseenesest.

Muusika aitab füüsilisele tegevusele keskenduda.

Et võtta trennist maksimumi, on vaja kõrvaklappe. Nii ei sega te rühmatreeningul teisi. Ka metsajooksul või suusasõidul on kõrvaklappidest palju tuge. Need muudavad monotoonse tegevuse vaheldusrikkaks, teil ei tule meeldegi kella vaadata.

Juhtmevabade Bluetooth-kõrvaklappidega saab lisaks muusika ja taskuhäälingu kuulamisele vastata kõnedele. Telefonikõnele vastamine käib klapil olevate juhtnuppudega - lihtne, mugav ja käepärane viis teha samal ajal kaugtööd ja sporti.

Sarnased artiklid