Kui Subaru pea juba kolm aastakümmet tagasi I põlvkonna Foresteri turule tõi, oli maailm hoopis teistsugune. Elektrisinised Subarud valitsesid maailma ralliradadel ja sportlik maine käis kaasas ka tava-Subarutega, mistõttu kindlustusseltsid Imprezade ja teiste Subarute omanikke kallimate maksetega kiusama kippusid.
Kindlustusseltside ettevaatus polnud seejuures asjatu. Tollal paistsid Subarud äraspidiselt silma ka liiklusstatistikas ja seda soodustas ka tollane mudelivalik. WRX ja STI – Imprezade puhul oli need täheühendid igati loogilised, ent nt STI-versioone on kohatud ju isegi nendesamade Foresteride mudelivalikus (tõsi, mitte meil müüdavatena).
Nüüdseks on Forester jõudnud juba oma VI põlvkonnani ja aastatetagusest „paugupillist“ on saanud üks paljudest hübriid-linnamaasturitest. Foresteride koguarv on jõudnud üle 5 miljoni ja see teeb Foresterist ühe aegade enim müüdud Subaru mudeli maailmas. Ka Eestis on Forester juba aastaid laialt levinud, meilgi on igapäevaselt liikvel umbes 5000 autot. Ka lõppenud aastal oli Forester Eestis populaarsuselt teine Subaru mudel, jäädes siinsest müügihitist Outbackist siiski kaugele maha.
Tänane Forester toodi esmakordselt välja 2023. aasta lõpus toimunud Los Angelese autonäitusel ning esmalt jõudiski see müüki teisel pool Atlandi ookeani. Nüüd enne aastavahetust jõudsid esimesed autod Eestisse ning müük algab jaanuaris.
Mudelivaliku elektrifitseerimisel ei ole Subaru esirinnas, sest elektriautona on vähemalt esialgu mudelivalikus vaid Toyota bZ4X-i sõsarmudel Solterra, lisaks mõned hübriidid. Hübriid on ka uus Forester, kusjuures Subaru tunnistab kohe ka ise, et selle auto väljatöötamisel polnud esimene eesmärk teha sellest oma klassi kõige ökonoomsemat esindajat. Prioriteediks oli luua oma segmendi kõige turvalisem ja võimekam SUV – seda enam, et erinevalt konkurentidest tähendab Forester igal juhul neljarattavedu.
Selline prioriteetide seadmine on igati loogiline, sest Subaru nimi ongi boksermootori kõrval läbi ajaloo üheselt nelikveoga assotsieerunud ja kui siia lisada kõrge kliirens (220 mm) ja põhivarustuses olev mitmerežiimne maastikuabisüsteem X-Mode, on selge, et see auto – ehkki nn linnamaastur – on omataoliste seas endiselt üks võimekamaid.
Kui Põhja-Ameerikas pisut enam kui aasta tagasi esitletud versioon liigub 2,5-liitrise boksermootori toel, siis euromudeli jõuallikaks on ikka 2-liitrine 4-silindriline boksermootor (100 kW / 182 Nm), millele nüüd lisandub 12,3 kW elektrimootor oma 66 lisa-Nm-ga. Mingiks sprinteriks Forester sellega siiski ei muutu, 100 km/h on spidomeetril 12,2 sekundiga, auto lõppkiirus on 188 km/h.
Küll aga tagavad tõhusam müraisolatsioon ja 25% paksemad aknaklaasid selle, et uus Forester on omas klassis üks vaikseimaid autosid. Eelkäijaga võrreldes on auto saanud ka vaiksema veermikku, mis teekonarused ja augud pea märkamatuks silub.
Uus Forester on eelkäijast pikem (+30 mm) ja laiem (+15 mm). Auto välimus on senisest jõulisem, ent endiselt üheselt äratuntav kui Forester. Subarule omaselt on tegu ka võimeka haagisevedajaga – 1870 kg on oma segmendi hübriidide seas absoluutne tipptulemus.
Armatuurlaud on täielikult ümber kujundatud ja tulemus selgelt samm edasi. Näidikuplokk jääb siiski klassikaliseks (ja isegi vanamoodsaks) – juhi ees on endiselt kaks vana kooli osutitega näidikut, kuid senised kliimaseadme pöördlülitid on kadunud ning selle juhtimine viidud 11,6-tollise puuteekraani menüüdesse. Siiski on säilinud ka mõned nupud, näiteks temperatuuri seadmiseks.
Baasmudeli põhivarustusse kuuluvad automaatkast, pidev nelikvedu, kõik EyeSight-juhiabisüsteemid, hübriidajam, LED-tuled ees & taga, juhtmevaba Apple CarPlay / Android Auto, juhtmevaba telefonilaadija, 11,6`` puutetundlik infoekraan, 18´´ kergveljed, automaatpidur ees & taga, pimenurgaandurid jpm. Uueks varustuseks on panoraamne klaaskatus ja jalaviibutuse peale toimiv tagaluuk.
Meeldiva uudisena uue Foresteri hinnatase ei muutunud ning ehkki lisandus mugavusvarustust ning täienes juhiabisüsteemide valik, algavad hinnad vähemalt esialgu endiselt 35 900 eurost (uuest aastast muutunud käibemaksu määr ja mootorsõidukimaks toovad siia muidugi parandusi).