Meenutades dramaatilist B-rühma

Rein Luik
03.05.2023
Nelikveo ja turbomootoriga ralliautode trendile pani aluse Audi Quattro, millega pildil 1983. aasta Portugali ralli kihutav Hannu Mikkola võitis samal aastal ka MM-tiitli. | Martin Holmes / Rein Luige arhiiv

Mullu autoralli MM-võistlustel kasutusele võetud Rally1 hübriidautosid on võrreldud nelja aastakümne eest ralliradadel kihutanud legendaarsete B-rühma autodega.

Dramaatilise B-rühma ajastu oli lühike ja kestis vaid viis aastat, aga samas ei saa üle ega ümber tõsiasjast, et just sel perioodil sündisid ja arendati tohutult edasi tänapäevastele ralliautodele iseloomulikke omadusi – nelikvedu, turbomootorit ja efektiivset aerodünaamikat.

Teisalt sarnanevad Rally1 ja B-rühm teineteisega vaid mõne üksiku tehnilise detaili poolest – turbomootor ja spetsiaalselt konstrueeritud auto, mis peab vaid väliselt meenutama sellele nime andnud seeriatoodangu mudelit.

Edasi lugemiseks

Artikli märksõnad: 

Sarnased artiklid