Dacia ei ole enam mingi naljanumber. Kui 2004. aastal turule tulles oli tõesti tegu Renault´ odavversiooniga, kus igalt poolt säästa üritati, siis uue Sandero võib rahumeeli samale platvormile ehitatud Renault Cliole või Capturile kõrvale seada. Samad jõuallikad, soliidne viimistlus ja tasemel varustus (tõsi, mitte baasmudelitel) ja atraktiivne hind lubavad ennustada, et omas klassis saab nendele autodele vastaste leidmine raske olema. Renault enese jaoks näitab Sandero olulisust fakt, et just II põlvkonna Sandero oli 2020. aastal kogu kontserni enimmüüdud mudel terves maailmas.
Nüüdseks liiguvad teedel-tänavatel esimesed III põlvkonna Sanderod. Uustulnuk jätab senise mudelipõlvkonnaga võrreldes hoopis lennukama mulje – nii Sandero kui selle efektsem sõsar Sandero Stepway oleks justkui kergelt pressi alt läbi käinud ning seeläbi nii madalamaks (10 mm) kui laiemaks (37 mm) muutunud. Veelgi olulisemad on muutused siseruumis, kus tagaistujatel on üle 4 cm enam jalaruumi, pakiruum maht on aga napilt üle 4 m pikkuse auto kohta tippklassist 410 liitrit (sedaanversioonil Logan koguni 628 l, aga Logan ise on ka 30 cm pikem).
Rooli taga avanev pilt võiks vabalt kuuluda ka Renault´le – see on aga siiski Dacia ja kui hoolega otsida, eks kokkuhoiukohti muidugi leiab – ent need ei riiva silma (ega ka kõrva).
1liitrist 3silindrilist jõuallikat kohtab Sanderol nii 65 kui 90 hj seades, viimast saab ka LPG-versioonina. Odavautole omaselt domineerib käigukastide valikus käsikast – lahjematel versioonidel viie-, võimsamatel kuuekäigulisena, kusjuures 90 hj versiooni saab ka CVT-automaadiga.
Ehkki kaugeltki mitte nii odav, kui aastate eest turule tulles, on Dacia trumbiks endiselt hind. Kui tollal oli nt Dacia Logani kõvaks argumendiks alla 100 000 kroonine (6391 eurot) baashind (tõsi, 2004. ja 2021. aasta Daciat ühendab sisuliselt vaid logo, ei enamat), siis tänapäeval rünnatakse 10 000 euro piiri. Tänu vahepeal 2% võrra kasvanud käibemaksumäärale jääb see siht Sandero puhul siiski saavutamata, aga ei tava-Sandero alates 10 090 eurosele ning Stepway alates 12 490 eurosele hinnanumbrile pole teistel endiselt miskit vastu panna – kui jutt on uutest autodest.
Võrdluseks – KOLME uhiuue Sandero hinna eest saaks uhiuuele Ferrari Romale tellida efektse punase erivärvi, kusjuures mõnituhat eurot jääks ülegi. Samas jääb Dacial ka Comfort-paketis nii mõndagi veel lisavarustussse (tagumised elektriaknad, automaatne kliimaseade, võtmeta sisenemine, parkimisabi, tagurduskaamera, isegi elektrooniline katuseluuk jm) ja nii ei pruugi ka tippversioonide 13 690 eurone (Stepwayl 1000 eurot enam) lõpphind veel lõplik olla.