A-klass ka sedaanina

Tõnu Ojala
01.07.2019

Ehkki kompaktautode konkurentsis kiputakse aeg-ajalt sedaanidele hingekella lööma, on see keretüüp vähemalt premiumklassis oma elujõudu tõestamas ning eelkõige Audi A3 eeskujul (BMW 1.seeria sedaanversioon Euroopa mudelivalikusse ei kuulu, 2.seeria on aga kaheukseline) on sedaan nüüd ka A-klassi Mercedese mudelivalikus.

A-klassi Mercedes-Benz on lähimas autoajaloos üks suuremaid muundumisi läbi teinud mudeleid. Kui A-mersu enam kui 20 aastat tagasi sündis, oli tegu iselaadse kõrge minimahtuniversaaliga, ent III põlvkond muundus juba klassikaliseks luukpäraks. Praeguseks on tava-A-st välja kasvatatud terve plejaad mudeleid – alates B-klassi nime saanud mahtuniversaalist ja väikemaasturitest GLA ja GLB, lõpetades efektsete A-klassi-põhise kupeega CLA ja selle Shooting Brake-versiooniga. Ja nüüd asus sinna rivvi ka klassikaline sedaan.

Et iga järgmine mudelipõlvkond kipub eelmisest enamasti ikka suurem olema, ei ole sedaan-A tegelikult nii väike midagi ning ei olegi teab kui kauge ajalugu, mil C-klass enam-vähem sama mõõtu oli. Võrreldes luukpäraga (vt TM 10/2018) on sedaan kasvanud 13 cm võrra ning auto kogupikkus küünib nüüd 4,55 meetrini. Nii et keda A täht mudelinimes ei hirmuta, võib sedaankerega A-klassi tõepoolest C-klassile arvestatavaks alternatiiviks kaaluda – seda enam, et uuema mudelina saab A-le mitmeid selliseid „vidinaid“, mis C-le ilmselt alles pärast mudelivahetust tulevad..

Väikesed sedaanid on sageli õnnetus olukorras, sest nende loomine käib vahel „möödaminnes“ – lähiajaloost meenub mitmeid näiteid, kus stiilne luukpära on auto tahaotsa „keevitatud“ pakiruumiga sõna otseses mõttes ära rikutud. Mercedes-Benz pole seda teed läinud ning tulemuseks on lennukas ning voolujooneline, pisut kupeedki meenutav sedaan (päris kupeeks ei saanud teda siiski kujustada, sest MB peab jätma ruumi ka CLA tarbeks). Siin on igatahes saavutatud igati korralik kompromiss stiili ja funktsionaalsuse vahel ning ilma eriliste probleemideta mahuvad üksteise taha ka kaks pea 190 cm kasvu meest.

Mudelitähised ei näita Mercedes-Benzil juba ammu mootori töömahtu ja nii liigutab ka proovisõiduautoks olnud A 200 mitte kaheliitrine vaid pelgalt 1,3liitrine bensiinimootor, mis aga tervelt 120 kW välja annab. See on igati piisav, et jõuda 100 km/h-ni umbes 8 sekundiga, auto lõppkiirus on 7käigulise automaatkastiga versioonil tehnoandmete tabeli põhjal 230 km/h. Kõige sujuvamalt see kooslus küll ei toimetanud, aga kindlasti oli oma süü siin ka paljude erinevate kasutajate kogutud vähestel sõidukilomeetritel, mille käigus iseõppiv süsteem veel järje peale polnud saanud.

Suurema autona on sedaan-A oma luukpärast sõsarast pisut kallim, alla 30 000 eurose baashinnaga on mudelid A 180 ja A 200 ning hinnakiri saab otsa 45 32 eurot maksva Mercedes-AMG A 35 4MATICu juures.

Artikli märksõnad: 

Sarnased artiklid