Kas odav uus või kasutatud kvaliteetne?
Jukka Antila
28.03.2019
Anton Reenpää

Suverehvide hankimine ei tähenda ainult valiku tegemist ühesuguste toodete vahel ja hindade võrdlemist. Võimalusi on ju veel: kas sõita veel üks suvi juba olemasolevatega või kulutada lõpuni lamellrehvid, mis nagunii järgmist talve enam ei kannataks. Varakevadel või hilissügisel võib tarvis minna ka talvepidamist ja sellekski on turul valikuvõimalusi. Nii et õige valiku tegemine on päris keeruline asi.

Bridgestone, Continental, Good­year, Michelin, Nokian. Need on tuttavad ja testides korduvalt edukana esinenud margid. Kvaliteet, testivõidud ja hind käivad käsikäes ning nende markide hinnas suurt vahet ei ole. Nagu pole suuri erinevusi ka varasemate aastate testitulemustes – kui mõni harv ebaõnnestumine välja arvata, siis on koht olnud ikka edetabeli tipus.

Falken, Hankook, Maxxis ja Vredestein on suurte rehvitootjate kogu maailmas müüdavad margid, kuigi meil ehk veel vähem tuntud. Seepärast müüaksegi neid n-ö tutvumishinnaga, mis just nagu asetaks need kvaliteedilt keskmiste sekka. Piir ei püsi aga paigal ning kõigil on suur tahtmine omadusi parandada ja tippude hulka tõusta. Parim näide sellest on Hankook, millel on õnnestunud soodsale hinnale vaatamata mõneski testis kuulsamaid tegijaid edestada.

Kõva konkurents käib ka madalamas kategoorias. Seda esindavad seekord Goodyeari “säästurehv” Sava ja Taivanist pärit Nankang. Ka odavamate rehvide taga on enamasti suurte valmistajate ressursid ja oskused, hind on meelega tagasihoidlik. Omaette nähtus on Radar, mis testiks rehvide valimise ajal oli kõige odavam Soomes müüdav rehv.

Artikli täismahus lugemiseks osta värske ajakiri poest või telli ajakiri Tehnikamaailm.

Sarnased artiklid