Isemoodi kähkusõitja
Tõnu Ojala
01.02.2019

Uue i30 esitlusega paar aastat tagasi tagasi hakkas Hyundai julgelt eksperimenteerima. Kõigepealt toodi Frankfurdi autonäitusel välja kauaoodatud esimene lisanime N kandnud muskelmudel, seejärel aga isemoodi kerekujuga Fastback. Ja et kõigest sellest siis veel küll ei saanud, pandi nüüd need kaks autot omakorda kokku ja sündis Hyundai i30 Fastback N.

Pea kõigil autotootjatel on mudelivaliku tipus „rosinad“ mõne tavamudeli sportlikumaks tuunitud versiooni näol – koheselt meenuvad nt GTI-lisanimega Volkswagenid ja Peugeot’d, Cupra-nimelised Seatid ning ST- ja RS-seeria Fordid. Enamasti (aga mitte alati) kannavad neid lisanimesid kolme- või viieukselised luukpärad ja siit ka nende ingliskeelne üldnimetus hot hatch.

Hyundailgi on i30 N näol selline hot hatch olemas ja see auto on juba ohtralt kiidusõnu pälvinud. Nüüd üritavad korealased võimatut teha ning anda sportautole juurde praktilisust – on ju Fastbacki üheks põhiargumendiks olnud stiili kõrval just praktilisus. Siiski ei leiuta korealased (või tegelikult suuresti hoopis sakslased – käib ju N-seeria arendamine BMW M GmbH-st palgatud Albert Biermanni juhtimisel ja seda suuresti Saksamaal  Nürburgringil) siiski päris jalgratast – on ju nt Seatil Cupra -seeria autod olemas ka ST-lisanime kandvast universaal-Leonist.

Hyundai pani oma N-tehnoloogia siiski kõrgendatud luukpära, mitte universaali sisse ning Hyundai Europe´i tegevjuht Thomas Schmidt välistas selgesõnaliselt i30 Wagon N võimaluse, märkides, et selliste kiirete universaalkerega autode turg on äärmiselt piiratud ja mingit arvestatavat mahtu annab vaid Saksamaa. Ega muidugi ka i30 N ise mingiks massiautoks saa – aastas valmib kuni 10 000 autot – ja seda eriti Fastback-versioonina, mis hakkab eeldatavasti moodustama napi kolmandiku kõigist i30 N-dest.

Artikli täismahus lugemiseks osta värske ajakiri poest või telli ajakiri Tehnikamaailm.
Artikli märksõnad: 

Sarnased artiklid