Huvitavat veebruari Tehnikamaailmas

29.01.2021

Selle aasta teine Tehnikamaailm annab põhjaliku ülevaate nii tänavusest Eesti aasta auto konkursist kui heidab pilgu varasematele mõõduvõtmistele. Sõidame uue Hyundai Tucsoni, Volkswagen Caddy ja Renault Clioga ning meenutame tänaseks legendi staatusse tõusnud üheksakümnendate aastate disainihitti Alfa Romeo GTV. Teeme kokkuvõtte Eesti mullusest autoturust, millele koroonaviirus oma sügava jälje jättis.

Tallinna Tehnikaülikoolis paarikümne aasta eest alanud Tallinna trammide elektriajamite täiustamine viis selleni, et Eesti teadlaste töö vilju näeb nüüdseks paljude Euroopa linnade rööbassõidukite juures.

Külastame elektroonimessi CES – seda aga virtuaalselt. Üle tüki aja testime köögitehnikat ning võrdluses on ca 150eurosed kannmikserid. Ning et praegusel aastaajal pole haruldased voolukatkestused, uurime, kuidas nendega kaasnevaid ohte vältida. Samuti õpetame, kuidas televiisori heli paremaks muuta.

Sõjandusrubriigis võtame vaatluse alla robootika – robotid on alustanud sõdurite poolt tehtavate ebameeldivate, räpaste ja endast surmaohtu kujutavate tegevuste ülevõtmisega. Kas edaspidi hakkavad robotid iseendile ka tapmiskäske andma?

Viimastel aastatel on oluliselt kasvanud huvi hüperkiiruste vastu – seda nii tsiviil- kui sõjandusvaldkonnas. Aga kuskohast üldse algavad hüperkiirused?

Saame teada, millised olid kosmoseaasta 2020 olulisemad tähtsündmused ja uurime, mis juhtus hiljuti Arecibo raadioteleskoobiga – miks kuulus astronoomiariist kuulsusetu lõpu leidis?

Nii mullu kui ka tänavu jäeti autoralli MM-etappe ära pandeemia tõttu, aga ajaloos leidub teisigi kummalisi olukordi, mille tekitanud looduse vembud, korraldajate apsud või lihtsalt absurdsed juhtumid. Lisaks meenutame äsjalõppenud Dakari kõrberallit ning saame teada, mida oodata peagi algavast järjekordsest elektrivormelite hooajast.

Artikli märksõnad: 

Sarnased artiklid