Futuristlikud mängutehnoloogiad mis eksisteerivad juba praegu
16.11.2021
Sisuturundus

Kes ei mäletaks telekamänge, mille ostmiseks tuli noortel raha koguda suvi või kaks ning seejärel sai see kassettidega mäng endale soetatud.

Mängude arenguga ei kaasnenud kohe ka konsoolide areng, sest videomängude firmad üritasid kõigepealt mitmekesistada oma mängude valikut. 15 aastat tagasi tundus futuristlik, et juhtmed puldi ühendamiseks puuduvad ning et ühendus toimuks läbi õhu.

Nintendo ning hilisemalt juba Playstation lõid konsoolile Bluetooth ühendus vastuvõtja ning kaasnes puldi signaali edasiandmine ja ühendus. Tehnoloogia on maailmas on siiski jõudsalt edasi arenenud ning varem uskumatuna tundunud võimalused on nüüdseks juba mitu aastat enesest mõistetavana olemas ja kasutuses.

Interneti avarustes leiab palju 3D põhinevaid mänge ning isegi kasiinod on leidnud mooduse tuua mängutehnoloogiatel põhinevad tarkvarad oma ärimudelisse. Heaks näiteks on kindlasti https://www.nutz.ee/live-casino, kus mängus osalejad saavad inimesed kaasa lüüa eri kohtadest.

Järgnevalt loetleme mängutehnoloogiaga seotud leiutised mis tunduvad siiani futuristlikud:

Näotuvastus

3D-skaneerimise ja näotuvastustehnoloogia võimaldavad tuvastada mängija ning nende järgi salvestada arengu, progressi või seisundi, luua avatari ning tuvastada mängija emotsioonid ning personaalse hoiaku.

Lisaks võib Intel® RealSense™ 3D-kaamera võimaldada arendajatel luua mänge, mis kohanduvad mängija emotsioonidega, skaneerides 78 erinevat punkti inimese näol. Näiteks ilmnedes, et mängijal on raskusi mängu mängimisel, sooritab protsessor muudatuse, kohandades mängu raskusastme kohaselt mängija ilmnenud ilmingutele.

Liikumine ja 3D

Mängus hoogu minnes hakkab inimese keha liikumine sünkroniseerumine mängus toimuvate liigutustega. Kui peab mängima näiteks tennist, ilmneb kehaline reflekt, kasutamaks vajalikke liigutusi mis ilmneks ka päris reaalsuses. Konsoolid on nüüdseks loodud 3D kaameraga, mis jälgib puldil ning keha siluetti ning 22 kindlat kuid erinevat punkti. Näiteks mäng Warrior Wave kasutab RealSense'i tehnoloogiat, nii et saate kasutada oma kätt (selle piirjoon kuvatakse ekraanil), et juhtida Vana-Kreeka sõdurite rühma ohutusse kohta.

Virtuaalreaalsus

Varem pidi mängija vaid ette kujutama oma mõtteis, kuis oleks olla keskkonnas, kus mäng aset leiab. Nüüdseks pakutakse VR lahendust, kus prillide kasutamisel saab endi ümber luua 3D effektina mängu ‘sisse minemise’. Keskkond ergutab, pakub võimalust 100% ulatuses kaasa luua ning simuleerida õiget käitumist. Virtuaallahendused on samuti õppe-eesmärgil, kus esimesed treeningud teatud erialadel saaksid teoks tehnilise kuid ka teoreetilise baasi põhjal

Mängu hi-def kvaliteet

Vanasti olid mängud pigem kahetasapinnalise disainiga ning 3D tulek võimaldas luua juba pigem eksklusiivsemaid mänge. Tehnoloogiliselt pidi pildikvaliteet siiski kaasa jõudma muudele tehnolooglistele uuendustele ning madala kvaliteediga pildist sai 4K kvaliteediga pildikvaliteet.

Cloud gaming ja mängude soetamine

Vanematel konsoolidel oli olemas vaid insert & play võimalikkus, kus mänge sai konsooli panna vaid ühe korraga. Uutel konsoolidel on olemas juba sisemälu ning ka pilve saatmise võimalus, mis aitab soetada mänge rohkem ning salvestada neid omale hilisemaks kasutuseks. Enam ei pea hoidma kõiki mänge füüsiliselt alles hoidma.

 

Sarnased artiklid