Elektriline metshobune

Tõnu Ojala
30.11.2021
Ford

Umbes 50 000 eurose baashinnaga elektrilised linnamaasturid à la VW ID.4, Škoda Enyaq, Hyundai Ioniq 5, Kia EV6 ja nüüd ka Mustang Mach-E näikse olevat tänase EV-maailma hitid. Ühine on ka see, et kõigi nende mudelivaliku tippu sätitakse ka kallimaid sport(likke) versioone.

Tavalisest Mustang Mach-E-st eristub GT-versioon musta värvi esiotsa, teistsuguse iluvõre, kerevärvi rattakoopalaiendite, spetsiaalsete 20 tolliste velgede ja punaste pidurisadulate poolest. Salongis jäävad silma paremat küljetuge pakkuvad Ford Performance´i istmed ja siin-seal ette tulevad GT-logod.

Akumaht on jäänud endiseks, energiallikaks on Mach-E valiku suurem ehk 98 kWh (sellest kasutatav 88 kWh) energiamahuti. Loomulikult on siingi nelikvedu, kuid seda kombinatsioonis lisandunud hobujõududega. 487 hj ehk 358 kW – senisest võimsaimast tavaversioonist tervelt 136 hj ehk 100 kW enam – viskab 860 Nm pöördemomendi toel ligi 2,3 tonni kaaluva Mach-E GT 100 km/h-ni 3,7 sekundiga, ehk vaid kübeke aeglasemalt kui Kia EV6 GT ja täpselt sama kiiresti kui Tesla Model Y Performance. Siiski on see piisav, et kuulutada Mustang Mach-E GT läbi aegade kiireimaks viiekohaliseks autoks Fordi mudelivalikus.

Erisuseks on ka Untamed Plus-sõidurežiim, mis niigi igati sportlikule autole veelgi lisasportlikkust peale keerab. Erinevalt tavamudelitest, kus lõppkiiruseks 180 km/h, on siin kiirusepiiraja seatud 200 km/h peale.

Salongikujunduse osas on Mustang (ehk siis Ford) võtnud elemente nii eurooplastelt, korealastelt kui Teslalt. Juhi eest olev näidikuplokk on suurem ja oluliselt informatiivsem kui VW grupi elektriautodel, samas pisem Hyundaidel ja Kiadel kasutatavast. See-eest on aga keskkonsooli kinnitatud sarnaselt Teslale hiiglaslik (15,5tolline) tahvelarvuti, mis võib alul küll pisut ära ehmatada, ent osutub äärmiselt mõistlikuks suhtlusvahendiks.

Kui tava-Mach-E puhul kõlas kahtlusi, kas sobib ikka sel moel Mustangi nime „lörtsida“, siis GT puhul pole see enam probleemiks. On ju ka „päris“ Mustang saadaval nii 5liitrise V8- kui 2,5liitrise „tavamootoriga“ ja siin on vahed umbes samasugused.

Eestisse on Mach-E-sid – nii argi- kui GT-versioonis – oodata uue aastanumbri sees (ilmselt kuskil suve kandis). Täpne hinnakiri polnud nende ridade kirjutamise ajaks paraku veel selgunud.

Artikli märksõnad: 

Sarnased artiklid