EyeVi Technologies tegevjuhi Gaspar Antoni sõnul ühendab uus tehnoloogia autole kinnitatava panoraamkaamera, lidari ehk laserskaneermisseadme ja tehisintellekti ning tulemusena valmivad täpsed kolmemõõtmelised kaardirakendused.
Seadme väljatöötamist ja testimist nõustas Eesti suurim teedeala ekspertiisibüroo, riigiettevõtte AS Teede Tehnokeskus. Nüüd sõlmisid EyeVi Technologies ning Teede Tehnokeskus partnerlepingu, mille kohaselt tegeleb EyeVi Technologies edasi tootearendusega ning mõõtmisteenust hakkab pakkuma Teede Tehnokeskus.
Teede Tehnokeskuse arenduse ja uuringute osakonna juhataja Marek Truu sõnul EyeVi lahendus tõesti toimib. “Varem käis näiteks aukude ja pragude tuvastamine mitme autoga ja aeglasel kiirusel keset liiklust. EyeVi-ga varustatud autoga saab teostada kõik mõõtmised tavapärasel liikumiskiirusel ning efektiivsus on mitu korda suurem. Teist päris samasugust lahendust maailmas praegu polegi,” ütles Truu.
“Inventeerime praegu EyeVi-ga 7000 kilomeetril Eesti riigimaanteedel defekte ning anname selle põhjal Maanteeametile ülevaate teede seisukorrast ning sisendi remontide planeerimiseks. Sama tehnoloogiaga teeme andmekorjet ka mitmetele omavalitsustele,” sõnas Truu.
“Selleks, et saada ülevaade teede seisukorrast ning planeerida kõige efektiivsemalt vajalikke parandustöid, vajaksid sarnast informatsiooni ka teised omavalitsused,” ütles Truu ja lisas, et Teede Tehnokeskus plaanib EyeVi tehnoloogiaga alustada teede kaardistamist ka teistes Balti riikides. EyeVi-d on juba rakendatud näiteks ka Kreekas, Ruandas ja Kariibi saartel.
EyeVi Technologies tegevjuhi Gaspar Antoni kinnitusel pole teede kaardistamine piiratud ainult remonttööde kavandamisega, vaid veelgi suurem ja põnevam tulevik ootab ees seoses isejuhtivate masinatega. “EyeVi tehnoloogiaga teede kaardistamine annab isejuhtivatele seadmetele eluliselt olulise sisendi – selleks, et auto teel reaalselt orienteeruks, pannakse kokku GPSi ning tänavapildi geokoordinaadid, mida pidevalt uuendatakse. Näiteks kus täpselt asuvad teeservad, ristmikud, äärekivid ja jooned,” lisas Anton.