Tänavuse Automechanika peateemaks oli transformatsioon selle kõige laiemas mõttes. Mitte üksnes pole autotööstus läbi tegemas muutusi, kus seni valdkonda valitsenud sisepõlemismootori kõrvale on tekkimas teist tüüpi jõuallikaid. Kohanduma peavad näiteks ka sõltumatud remonditöökojad, sest tänaseks on esimesed masstoodetud elektri- ja hübriidautod juba sedavõrd vanad, et margiesindusse satuvad need harva.
Messi korraldajate sõnutsi on globaalselt jätkuvalt kasvamas autode keskmine vanus. See tähendab omakorda, et tõusutrendis on ka sõltumatute autoteeninduste äri. Aga kui palju suudavad valdkonna eksperdid ära teha selleks, et väike autoremonditöökoda suudaks olla pädev kaasaaja auto remondi osas?
Probleemteemad ei ole tänapäeval muidugi enam auto veermik ega pidurid. Pigem aga just autoga seotud küberturvalisus, kõrgepingeakud ja kalibreerimist vajavad juhiabisüsteemid.
Üks 9-st tänavuse aasta innovatsioonipreemiast kuuluski ettevõttele Snap-on Equipment GmbH kõiksugu ADAS (advanced driver-assistance systems) süsteemide kalibreerimise lahenduse eest. Tänu autotootjate pingutusele ohutuse suunal nähakse 2030. aastaks ADAS süsteeme kasutavate autode hulka tõusmas 30-40% kogu maailma autopargi seas (Saksamaal kuni 75%), mis omakorda peaks aitama vähendada kokkupõrkevigastuste arvu ja nende ressursimahukat parandamist.
Kestlikkuse küsimus seadis fookusse auto detailide uuesti kasutusse võtmise. Kas õõtshoob, mille kulunud puks sunnib ümbertöötlema terve detaili, on ikka jätkusuutlik lahendus? Samas tõdeti, et mis tahes detaili uuesti kasutusele võtmine ei sõltu ainult ühest osapoolest ning tervikliku protsessi käima lükkamine nõuab pingutusi kõigilt ehk toimiva ahela jaoks peavad sama sammu astuma nii tootja, logistik, kohalik esindus ning sõltumatu teenindus.
Mainitud innovatsioonipreemiatest tähelepanuväärseim oli ehk Sampa Automotiv piduritolmu mehaaniline kogumisseadeldis, mis valiti võitjaks nii veokite kui rohelisuse kategoorias.
5 messipäeva jooksul toimus külalistele avatuid avalikke esinemisi üle 400. Teoreetilistest etteastetest kuni praktiliste töötubadeni, kus just noorema külastaja meelitamiseks sai proovida plekksepa või automaalri ametit.
Eesti ettevõtjaid oli Automechanika messil esindatud kolm: turboülelaadurite taastusremondiga tegelev BR Turbo, diiselmootorite diagnostika-, test- ja remondiseadmeid tootev Dieselland OÜ ning kõiksugu pukside, tihendite, lõdvikute tootmisega tegevlev Febest Europe Distribution OÜ.