Autoabi vajatakse vähem, kuid suvel sündis rehviabi kahe aasta rekord

Daniel / Unsplash.com

Kõige sagedamini vajavad autoabisse pöörduvad sõidukijuhid pukseerimisteenust, kuid tänavune suvi tõi viimase kahe aasta rehviabi rekordi, näitab PZU Kindlustuse analüüs. Autoabi vajatakse siiski vähem kui paari aasta eest.

Tänavu üheksa kuuga vajasid PZU kliendid autoabi 1780 korral, mida oli eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 17 protsenti vähem. Ligi kolmandiku moodustasid puksiiri väljasõidud (586 juhtumit), mis vähenesid mullusega võrreldes 12 protsenti, teatas PZU.

Kuid III kvartalis kasutati väga palju rehviabi, tervelt 121 korda, mis oli viimase kahe aasta rekord. Otsest põhjust on raske nimetada, aga suvel sõideti kindlasti palju Eestis ringi ning väga erineva tasemega teedel.

„Viimasel kolmel aastal on PZU klientide seas näha autoabi väljakutsete vähenemist, mida võib seletada autopargi uuenemisega. Näiteks pukseerimist esineb iga aastaga vähem ning seda võib seostada uuemate sõidukite parema töökindlusega. Pukseerimist vajatakse põhiliselt õnnetusjuhtumite tagajärjel, mil sõidukiga ei saa teekonda jätkata. Puksiiri kasutatakse ka tehniliste rikete puhul, kui edasisõitmine ei ole võimalik – näiteks kui armatuurlaual süttivad rikkele viitavad punased märgutuled, mootori töövõime langeb oluliselt, elektrisüsteemis või käigukastis tekivad rikked või sõiduki süütevõti ei tööta,“ ütles PZU Kindlustuse sõidukikahjude grupi juht Jaanus Tanne.

Sageli puudub sõidukis tagavararatas

Tanne lisas, et sageli ei ole katkise rehviga sõidukis tagavararatast, rehvi kohapeal parandada ei saa ning sõiduk tuleb pukseerida rehvitöökotta.  „Käesolevast aastast on PZU partneriks liikuv rehvitöökoda, mis hõlbustab teel rehvidega hätta jäävate sõidukite abistamist.“

Tänavu on veidi tõusnud käivitusabi vajadus, mis kerkib nõrgemate akude puhul eriti teravalt üles talvekuudel. „Külmaga tekib käivitamisel probleeme peamiselt liiga lühikeste linnasiseste sõitude tõttu, mille jooksul generaator ei jõua akusse tagasi laadida sama voolu, mis sõiduki käivitamiseks kulus. Selle vastu aitab mõni pikem sõit, et aku saaks korralikult laetud või siis aku väljavahetamine, kui selle „parim enne“ on kätte jõudnud,“ ütles Tanne.

Autoabi juhtumitest võib tuua välja veel järgmist:

  • Aku on sageli tühjenenud, kuna auto on kaua seisnud, aga ka põhjuseks on olnud ka ööseks salongi põlema jäänud tuli
  • Lisaks akuprobleemidele tekitab elektrisüsteemis probleeme generaator
  • Mõnikord on jäänud võtmed sõidukisse või ei tööta võtmepult
  • Üks klient ostis eelmisel päeval sõiduki automüügiplatsilt ning hommikul see enam ei käivitunud
  • Oli juhus, kus käigukasti remondist tulnud sõidukil voolas õli seejärel käigukastist välja

„Mõnikord on abitelefonil maagiline mõju, kuna juba väljakutsele sõitnud spetsialistile tuleb öelda, et olukord lahenes: kas kliendil õnnestus sõiduk käivitada või käik sisse panna, leida varuvõti või saada autopult tööle ja nii edasi,“ lisas Tanne.

Artikli märksõnad: 

Sarnased artiklid