Amservis saab esmakordselt Eestis hinnata sõiduki kahjustusi digitaalselt

28.05.2020

Amserv ja Swedbanki varakindlustus koostöös Eestis loodud unikaalse Caroom mobiilirakendusega pakuvad alates maikuust uudset digitaalse kahjukäsitluse teenust, mis võimaldab hinnata sõiduki kahjujuhtumit distantsilt ja esindusse tulemata.

Amservi järelteeninduse juhi Ahti Aasala sõnul esineb Eestis ühe päeva jooksul keskmiselt üle 100 kahjujuhtumi, mille fikseerimiseks ja hindamiseks on sõiduki kasutaja pidanud seni pöörduma autoesindusse või remonditöökotta. Uus teenus aitab kokku hoida nii aega kui ka kütust. Esialgu saavad teenust kasutada Swedbanki varakindlustuse kliendid.

“On selge, et sõidukite kahjujuhtumite hindamisprotsess on tänaseks ajale ja tehnoloogiale jalgu jäänud, kuid Caroomi mobiilirakenduse kasutamine teeb tülika asjaajamise kliendile lihtsamaks ja mugavamaks. Kindlasti on ka tulevikus juhtumeid, näiteks suured avariid, kus teatud vigastused on varjatud ja mille puhul tuleb auto eksperdi poolt üle hinnata, kuid enamikel juhtudel saab asjad tehtud distantsilt.” Aasala lisab, et käesolevat olukorda arvestades on uus lahendus vastutustundlik nii kliendi kui ka töötaja vaatest. “Esiteks ei pea inimene kahjujuhtumi hindamiseks enam sõitma remondiettevõttesse kohapeale. Teiseks puudub lähikontakt remondiettevõttes töötavate inimestega. Klient puutub teenindajaga kokku alles siis, kui toob oma sõiduki remonttöödele ja ka siis on võimalik kasutada võtmekappe, mille abil saab auto kontaktivabalt üle anda ja hiljem taas tagasi saada,” kirjeldas Amservi järelteeninduse juht uut võimalust. 

Amserv Caroom

Caroom mobiilirakenduse looja Martin Kanguri sõnul on Caroom suhtlusvahend inimese ja remonditöökoja vahel ning see võimaldab kiirelt ja mugavalt kaardistada sõiduki kahjustusi enda jaoks mugavas kohas ja ajal. “Meie hinnangul saab enamik kahjujuhtumitest lahendada digitaalselt meie rakenduse abil, ilma autoesindusse või remonditöökotta sõitmata," ütles Kangur.

Swedbanki varakindlustuse kahjukäsitluse juht Eestis Rasmus Parve nendib, et kuigi Swedbanki varakindlustuse kliendid pole varasemalt pidanud kindlustuse esindustes kahju hindamas käima, võimaldab uus Caroom mobiilirakendus klientidel auto veelgi ajasäästlikumalt töökorda saada. „Meie klientide piiratuim ressurss on aeg, mistõttu töötame selle nimel, et ka sõidukikahjude käsitlemise protsess vastaks nende ootustele. Uus rakendus, mille valmimist väga soovisime ning mida täna ka kasutame, võimaldab kliendil oma aega mugavalt kontrollida ja planeerida. Kui midagi saab teha nutikamalt, samas hoides või isegi parandades kvaliteeti, siis on see kindlasti meie soov. Kui aastaid tagasi pidi enne auto remontimist näitama kahjustatud sõiduki ette kõigepealt kindlustusseltsile ja siis remondiettevõttele, siis täna võib öelda, et need ajad on möödas.”

Kuidas mobiilirakenduse abil kahjujuhtumist teavitada?

Kahjujuhtumi puhul tuleks endiselt esimese toiminguna teavitada Swedbank varakindlustust, kes suunab kliendi edasi Caroom mobiilirakendusse, mille abil saab inimene teha oma autost 360° video ning vigastatud detailidest fotod. See materjal jõuab rakenduse vahendusel kiiresti Amservini, kus vastavalt kahjustuste iseloomule ja mastaabile koostatakse hinnakalkulatsioon vigastuste parandamiseks. Kalkulatsioon edastatakse kindlustusseltsile, kes kinnitab dokumendi ja saadab seejärel vastava garantiikirja tööde tasumise eest edasimüüjale. Pärast seda tellib Amserv vajalikud varuosad ja kliendile antakse teada, et autot oodatakse remonttöödele. 

Sarnased artiklid