Audi AI:Trail mõtestab tuleviku maasturit

11.09.2019
Audi AI:Trail. | Audi

Audi esitles Frankfurti autonäitusel ideeautot Audi AI:Trail, mis mõtiskleb selle üle, milliseid võiksid olla maasturid kaugemas tulevikus.

Loojate visioonile kohaselt on tegu masinaga ajastust, kus pole enam sisepõlemismootoreid ja kus autosid juhivad inimeste asemel autopiloodid. Küll on inimesed säilitanud isu rännata raskesti juurdepääsetavates kohtades.

Mõõtudelt on AI:Trail väga kompaktne: pikkust 4150 mm, laiust 2150 mm ja kõrgust 1670 mm. Auto kliirens on esmaklassilised 340 mm, lisaks aitavad läbivuse suurendamisele kaasa kere nurkadesse paigaldatud rattad ning rehvirõhu muutmise süsteem.

AI:Traili kere on valmistatud terasest, alumiiniumist ja süsinikkiust, lisaks on sellel väga palju klaaspindu. Klaas on isegi seal, kus tavaliselt asub radiaatorivõre: nii näevad autos viibijad väga hästi sõiduki ette.

Maasturis on kokku neli kohta, kaks tagumist istet saab sõidukist näiteks pikniku pidamiseks eemaldada.

Tavalistele valgustitele on toeks viis kompaktset drooni, mis auto katuselt startinuna suudavad valgustada eesolevat teelõiku. Droonid on varustatud ka kaameratega, mille pilti saab transleerida autos olevale ekraanile.

Audi AI:Trailil on kokku neli jõuallikat, üks igas rattas. Nende koguvõimsuseks lubatakse 435 hobujõudu ja maksimaalseks pöördemomendiks 1000 njuutonmeetrit.

Jõuülekanne on häälestatud kulgemiseks raskel maastikul, seetõttu on AI:Traili maksimaalkiirus vaid 130 km/h.

Auto akupaki mahust piisab 400 kuni 500 kilomeetri läbimiseks hea kattega teedel või kuni 250 kilomeetri läbimiseks maastikul. Autonoomse juhtimise süsteem vastab tasemel Level 4, kuid maastikul võib elektroonika nõuda juhi sekkumist.

Hetkel on Audi AI:Trail vaid lennukas ideeauto, kui kümne või rohkema aasta pärast võib temast saada reaalsus.

The Audi AI:TRAIL quattro | First look at the electric off-roader for the future

Sarnased artiklid