„Ahhaa, sport!" avati ametlikult eelmise nädala reedel Põhja-Itaalia rannakuurordis Jesolos, kuhu see jääb külastajatele avatuks vähemalt aasta lõpuni. Näituse ostis teaduskommunikatsiooni- ja hariduskeskus Gruppo Pleiadi. Kuigi täpseid külastajanumbreid ei soovinud keskus prognoosida, külastab Jesolot aastas ligikaudu 5,5 miljonit turisti.
„Oleme äärmiselt uhked, et meie aastatepikkune töö harivate ja ka tõeliselt huvipakkuvate ekspositsiooni tootmisel kannab vilja," ütles AHHAA juhatuse liige Pilvi Kolk. „Sellised koostööd näitavad üle-Euroopalist usaldust Eesti kui teaduse populariseerija vastu. Rahvusvaheline koostöö ja tunnustus teadusriigina on kindlasti olnud üks meie pikaajalisi eesmärke, mida oleme AHHAAs järjepidevalt arendanud."
Spordinäitus koosneb 16 eksponaadist, mille seas on kehalist aktiivsust mõõtvad interaktiivsed eksponaadid, mis käsitlevad lihaste, tasakaalu ja reaktsioonikiiruse toimimist. Tegemist on AHHAA teise iseseisva näitusemüügiga välisriiki. Kolgi sõnul on plaanis müüa ka gravitatsiooni näitus sel sügisel kolmanda täismüügina Itaaliasse samale koostööpartnerile. Lisaks on varasemalt kahel korral renditud eksponaate Norrasse ning sel kevadel terve adrenaliininäitus Vilniuse energeetika ja tehnoloogiamuuseumile.
Kolgi sõnul on Eesti muuseumitel ja teaduskeskustel üldiselt näituste ekspordiga väga vähe kogemusi: „Meie teada on Eesti Rahva Muuseum ainus teine asutus, kes on sarnaselt terve näituse välisriiki rentinud. Näituste müük ja koostööprojektid võimaldavad keskuse sisul laiendada teaduse haaret ning tutvustada Eestis toodetud teadustatraktsioone rahvusvahelisel tasandil. Lisaks teaduse populariseerimisele toob näitus Jesolos tähelepanu üldisemalt Eestile ning viib aina enamate koostöövõimalusteni Lõuna-Euroopas.“