Toyota Camry naaseb hübriidina

Jari Kohonen
01.09.2018

Seitsmenda põlvkonna Toyo­ta Camry naaseb järgmisel aastal meie turule. Tegu on märkimisväärse uudisega, sest omal ajal menukas Camry kadus Toyota siinsest mudelivalikust veidi pärast sajandivahetust.

Lisaks tuntud-teatud nime naasmisele pakub Camry huvi ka tehnilises pooles – alates platvormist, lõpetades jõuülekandega esitleb uus Camry Toyota uusi arengusuundi.

Toyota Camry Põhja-Ameerika ja Aasia versioonid on juba avalikustatud, kuid uuel aastal müüki jõudvad euroversioonid liikusid Barcelona kandis veel osaliselt maskeerituna.

Camry projekteerimisel on esmaseks peetud häid sõiduomadusi. Suurt tähelepanu on pööratud sõitjateruumi ergonoomikale ja detailidele – nagu nt uue kuju saanud kliimaseade. See on lubanud armatuurlauda madalamale tuua, mis omakorda on mõjutanud nii sõiduasendit kui auto kaalujaotust.

Auto kujustamisel on võetud eesmärgiks jõuda võimalikult madala autoni. Raskuskese on viidud alla ja keskele. Hübriidajami akud on paigutatud tagasilla ette, tagaistmete alla ja see on mõjutanud nii auto kaalujaotust kui suurendanud pakiruumi mahutavust.

Uue Camryga toob Toyota turule uue 2,5liitrise bensiinimootori, seda kombineeritult hübriidajamiga. Mootor on vabalthingav, pika kolvikäiguga ja selle surveaste on kõrge 14,0. Naaseb ka otsesissepritse.

Muutuv klapiajastus on tuttav varasemast, ent nii kolvid, kanalid kui pihustid on kõik üle käidud ja seetõttu ei avaldanud Toyota ka veel ei kiirusnäite ega kütusekulu numbreid. Esmatutvuse saime nn eelseeria autodega.

Paaris bensiinimootoriga on töös 88 kW ja 202 Nm elektrimootor. Tänu suurele akule suudab Camry üsna pikalt ka vaid elektri jõul liikuda.

Mootor reageerib gaasipedaali vajutusele erksalt ja automaatkast toimib sujuvalt. Bensiinimootori käivitumine ja seiskumine toimub peaaegu tähelepandamatult. Müratase salongis on tähelepanuväärselt väike, mootorit kuuleb vaid järsul kiirendamisel.

Testisõidul tundus auto kindlana, juhitavus on ekstraklassist ja tundlik rool annab hästi tagasisidet. Madal raskuskese ja jäik kere tagavad kindla kurviläbitavuse. Vedrustus on häälestatud mugavaks, kuid on siiski piisavalt progresseeruv, nii et auto liigselt ei kaldu.

Pöörderaadius on üllatavalt väike ja Camry tundub väiksemana kui ta tegelikult on.

Müügiennustusi on praegu raske teha, auto hinnast ei teata veel miskit. Optimismi sisaldab aga ajaolu, et juulis lõpetas Toyota Avensise tootmise ja sedaankere eelistavatele Toyota fännidele saab Camry ainsaks valikuks suuremate autode segmendis.

Sarnased artiklid