Pariis 2018 – kas vanus teeb liiga?

Tõnu Ojala
10.10.2018
Renault´l polnud seeriaautode poolel suurt uudist välja käia, rõhuti ajaloole ja tulevikule. Ajalooteema tulenes aastast 1898, millest loevad oma ajalugu nii Pariisi autonäitus kui Renault. | Tõnu Ojala

Paarisaastatel loetakse Euroopa automaailmas tibusid Pariisis, paaritutel Frankfurdis – seekord oli prantslaste kord Euroopa autoaastale joon alla tõmmata.

Ehkki erinevalt igakevadisest Genfi autonäitusest on Mondial de l´Auto viimastel aastatel „järgi andnud“ ning paljud autofirmad jätsid Porte de Versailles´i tulemata, on alates 1898. aastast toimuv maailma vanim autonäitus endiselt (veel) väärt, et temast pikemalt juttu teha.

Paraku näitab vanake väsimuse märke ja kui aastatel 2012 ja 2014 käis Pariisi näitusekompleksist läbi üle 1,2 mln külastaja, siis 2 aastat tagasi tervelt 200 000 võrra vähem. Ja arvestades, et suured Hiina näitused jätkavad kasvamist, on vaid aja küsimus, mil maailma suurima autonäituse tiitel Aasiasse läheb. Seetõttu oli näitusehallides ohtralt ümberpaigutusi, stende oli selgelt täis „venitatud“ ning tavapärasest suurem roll nii kõikvõimalikel kaherattalistel kui autoajalool.

Ühest küljest on tänases maailmas autonäituseid liiga palju ning nendest osavõtt on firmadele liiga kallis. Nii olid nt nii Fiat kui Nissan kohal veidi varem Hannoveris toimunud tarbesõidukite messil IAA – ent mitte Pariisis. Teisalt on maailm muutunud ning autotootjatel on enese nähtavaks tegemiseks muidki meetodeid – kas osaleda mingitel alternatiivsetel üritustel või panustada sootuks uuele meediale. Ning et Pariisi näitust on läbi aegade süüdistatud liigses kallutatuses Prantsuse tootjate kasuks (täpselt nagu Frankfurdis toimuvat IAA-d Saksa tootjate soosimises), ongi selge, miks nii Pariisi kui Frankfurdi messi osalejate nimekirjades üha enam auke leiab.

Ehkki seni saab Pariisi autonäitus kuulutada end suurima külastajate arvuga autonäituseks maailmas, jäid suurematest tegijatest Pariisi saabumata nii Ford, Opel (mis siis, et pärast PSA omandusse minekut on Pariis neilegi „kodunäitus“), Nissan, Volkswagen jpt.  Küll aga olid tavapäraselt esinduslikult väljas samuti VW kontserni kuuluvad Audi, Seat ja Škoda – ent mitte Lamborghini ja Bentley.

Eestis olulisematest automarkidest võttis vaheaasta Subaru, samuti Mazda ning Volvo teatas juba mitmeid aastaid tagasi, et Pariis nende kalendrisse ei mahu. Erinevalt Genfi näitusest puudusid ka Abarth, Aston Martin, Infiniti, Jeep, Mazda, McLaren, Mitsubishi, Rolls-Royce... Et saabumata jäid ka nii Fiat kui Alfa-Romeo, jäi Itaalia autotööstuse esindamine Ferrari õlule.

Aga aitab nurisemisest. Keda polnud, seda polnud, ent puudujatest enam oli neid, kes kohale tulnud. Ja uudiste puudust polnud – korraliku uudismudelite laviini korraldasid nii koduseinte toel esinenud prantslased kui Saksa noobelmargid.

Nii BMW 3. seeria, X5 ja Z4 kui Audi Audi A4 ja e-Tron, Mercedes-Benzi B- ja GLE-klass, Porsche Macan, mitmed huvitavad uustulnukad Koreast ja muidugi prantslased ise – PSA kontserni avalöök pistikhübriide vallas, juba palju kiidusõnu teeninud uue Peugeot 508 universaalversioon, uued DS-id ja mudelitähise C5 naasmine Citroëni mudelirivvi – seda aga juba uuel moel. Või uudised Jaapanist, kus peame Toyotal hakkama taas harjuma mudelinimega Camry ning samal ajal tasub unustada kümnekonna aasta pikkuseks kujunenud katsetus selline mudelitähisega nagu Auris – nüüd räägime taas vaid Corolladest. Eesti SUVide-lembeses keskkonnas ei saa mööda vaadata uuest Toyota RAV4-st, kellele vastukaaluks oli Hondal nüüdseks tootmisliinile jõudnud esmakordselt ka CR-V hübriidmudel.

Nii et uudised oli! Head vaatamist – novembri Tehnikamaailmast leiab rikkaliku pildigalerii!

Artikli märksõnad: 

Sarnased artiklid