BMW 530e iPerformance
Citroën C3 Aircross Puretech 110 Shine A
Ford Fiesta 1,0 Ecoboost Titanium
Honda Civic 5D Elegance 1,0 Turbo CVT
Hyundai i30 Fastback 1,4 T-GDI Style
Kia Stonic 1,0 T-GDI EX
Mazda CX-5 2,0 Skyactiv-G Premium Plus
Nissan Micra IG-T N-Connecta
Opel Grandland X Enjoy 1,2 Turbo A
Opel Insignia Grand Sport Innovation 1,5 Turbo A
Renault Scenic TCe 130 Bose
Seat Arona 1,0 EcoTSI Xcellence DSG
Škoda Karoq 1,5 TSI Exclusive DSG
Volkswagen T-Roc Style 1,0 TSI
Küllap oleks põnev talveoludes järele proovida kõik pärast eelmist talvetesti turule ilmunud mudelid, aga selline töö käiks üle jõu, sest konkurente koguneks mitukümmend. Nii oli vaja valikutingimused paika panna ja neist tähtsaimaks oli ainult üks vedav telg. Eks kaherattaveolisi ka müüakse rohkem ning nende suutlikkuses on suuremad erinevused.
Üks reegel, mida erand vaid kinnitab, on seegi, et igalt valmistajalt võetakse vaid üks auto. Iga margi puhul valisime mootori ja käigukasti poolest enimmüüdud ning levinuima varustusega variandi. Nii saime kokku 14 autot. Mõttes olid veel mõned, aga paari vähemmüüdava margi puhul ei läinud meie soovid hetke laovarudega kokku. Kõik autod on bensiinimootoriga, ent nende seas on ka üks pistikhübriid.
Margid ja mudelid
Seekordne pistikhübriid on tähestiku järgi esimene: BMW 530e iPerformance. Sellel on kaheliitrine turbomootor, kaheksa käiguga automaatkast, tugev elektrimootor ja selle tarbeks tagaistme all 9,2 kWh aku. Püüdsime külma ilma katseid alustada pistikhübriididele omasel viisil ehk täislaetud akuga ning pistsime juhtme pistikusse ka katsete vaheajal. Võrdluseks tegime katseid ka tühja akuga.
Pooled autodest ehk siis seitse liigituvad linnamaasturite klassi, mille väiksemat otsa esindavad Citroën C3 Aircross, Kia Stonic ja Seat Arona. Kõigil kolmel on kolmesilindrine turbomootor, Citroënil ja Seatil on selle jätkuks automaatkast.
Asisemate linnamaasturite hulka kuuluvad Mazda CX-5, Opel Grandland X, Škoda Karoq ja Volkswagen T-Roc. Mazda ja Škoda mootoritel on silindreid neli, Opeli ja Volkswageni omadel kolm. Opel ja Škoda on automaatkäigukastiga. Opel Grandland X ja Citroën C3 Aircross kasutavad sama 1,2liitrist turbomootorit. Kahe firma koostöö on kestnud aastaid, ilmselt pidas prantslaste PSA grupp seda edukaks, sest eelmisel aastal ostsid prantslased Opeli GM-i käest ära.
Opel Insignia seevastu on projekteeritud General Motorsis ja valmistatud peamiselt Saksamaal, osalt siiski ka Ühendriikides ja Hiinas. Mootor on Opeli enda 1,5liitrine turbo. Kaks uut Opelit esindavad nii erinevaid projekteerimispõhimõtteid, et võtsime mõlemad kaasa. Tundus huvitav näha, kas parem talveauto sünnib uuest prantsuse või vanast saksa insenerimõttest.
Kolmas prantslaste projekt on testi ainus mahtuniversaal Renault Scenic. Selle puhul äratasid huvi põhivarustuse kitsad, 20tollised rehvid. Kas need mõjutavad kuidagi Scenicu tulemusi? Vaevalt küll, töökeskkond on neil sama mis kõigil teistelgi rehvidel.
Viimase neliku moodustavad kaks omavahel võistlevat paari. Ford Fiesta ja Nissan Micra on rühma väikseimad, kuid viimastel aastatel on ka väikesed autod talvetingimustes päris hästi hakkama saanud. Neist kahest numbri võrra suuremate seast võib vahel leida sõiduomaduste poolest lausa parimaid autosid, sellest klassist on Honda Civic ja Hyundai i30. Neist vaid Hyundai kasutab neljasilindrist, ülejäänud kolme turbomootorid on kolmesilindrised.
Koondhinded ja lõpphinnangud koos rikkaliku graafilise materjaliga leiad detsembrikuises Tehnikamaailmast.