Kui Charles Rolls ja Henry Royce 121 aastat tagasi Manchesteris kohtusid ning seeläbi (auto)maailma muutsid, polnud veel selge, kas autonduse tulevik kuulub sisepõlemis- või elektrimootoritele. Oli ju vaid 5 aastat varem jõutud 100 km/h maagilise piirini just elektriautoga, Euroopa suurlinnades veeresid elektrilised kaarikud ning täna tundub uskumatuna, et bensiiniusku USAs oli 1900. aastal iga kolmas auto elektriline.
Härrased Rolls ja Royce panustasid siiski sisepõlemismootoritele, kuid elektrist ei vaadanud mööda nemadki. Tulevased Rolls-Royce´d pidid olema sama vaiksed, mugavad, sujuva liikumisega ja lihtsalt kasutatavad – nagu… elektriautod!
Oma esimese elektriautoni läks Rolls-Royce´l siiski 99 aastat – kuni paar aastat tagasi toodi turule Spectre. Esialgne skepsis – kas RR-i kliendid üldse elektriautot tahavad – hajus peagi ja nüüdseks, kui Spectre´l selja taga esimene täisaasta, on Euroopas tegemist enimmüüdud ning maailmas müüginumbritelt Cullinani järel teise Rolls-Royce´i mudeliga.
Muidugi ei osta keegi Spectre´t oma esimeseks ja ainsaks autoks. Spectre´t ei osteta isegi mitte esimeseks ja ainsaks Rolls-Royce´ks. Rolls-Royce tunneb oma varakaid kliente hästi ja teab, et Spectre´i ostab see, kel vähemalt üks Rolls-Royce juba garaažis. Ja mitte ainult, keskmisel Spectre´i omanikul (kui teda nii nimetada) on garaažis keskeltläbi tervelt 7 autot – mõni superauto, luksusmaastur, kabriolett, oldtimer, mis iganes.
Sellise valiku juures on tähelepanuväärne Spectre´te aastane keskmine läbisõit, mis ulatub 6400 kilomeetrini – see on täpselt samas suurusjärgus varasemate sisepõlemismootoriga kaheukseliste Rolls-Royce´dega (Wraith, Dawn, Phantom Coupe). Arvestades, et ühe akutäiega läbib Spectre keskeltläbi 500 km, tähendab see, et aastas tuleb laadida umbes tosin korda ja kui eeldada, et talvel sõidetakse rohkem ehk mõne teise autoga, siis üle 2 korra kuus keskmine Spectre (jälle see keskmine!) laadijasse ei satu. Ning võib kindel olla, et korralik kodulaadija (kodulaadijad) on Spectre´i omanikul üles seatud nii kodus, tööl, villas, sadamas kui helikopteri maandumisplatsil.
Rolls-Royce on järjepanu täiendanud oma mudelite valikut sportlikumaks tuunitud Black Badge-versioonidega ja nüüd jõuti ka Spectre´ni. Black Badge on mõeldud neile, kes tahavad miskit teistsugust, ebatraditsioonilist, võiks koguni öelda sportlikku – ehkki ka nn tava-RR-ide juures on piiriks vaid tellija fantaasia ja sportautona on Rolls-Royce´i nagunii raske ette kujutada. Igatahes on Black Badge osutunud Rolls-Royce´i klientide seas äärmiselt menukaks, toonud neile uusi – ja mis eriti tähtis, nooremaid – kliente ja tänaseks on Black Badge´i osakaal vastavate mudelite kogumüügist 50% kandis. Sama numbrit ennustatakse ka Spectre´i puhul.
Black Badge nimele kohaselt on ka siin auto kujustuses kasutatud ohtralt musta, ka legendaarne Spirit of Ecstasy on siin tavalisest tumedam. Salongis on uudiseks teistsuguse kujustuse saanud näidikud, erilisust rõhutab ka süsinikkiu kasutamine.
Aastakümneid oli Rolls-Royce´i tehnoandmetes üks tühimik – oma autode võimsust see firma ei avaldanud, märkides vaid, et see on ”piisav”. Tänases maailmas, kus kõik on reguleeritud, selline omavoli enam läbi ei läheks ja nii on kõigi tänaste RR-i mudelite tehnoandmed avalik teave. Konkreetse Spectre Black Badge´i puhul on lausa vastupidi, võimsus on esimene asi, mida esitlusmaterjalides esile tuuakse.
Elektrimootoreid on ka sellisel Spectre´l kaks, kuid numbrid on uued. Igatahes on Rolls-Royce Spectre Black Badge Rolls-Royce´i nüüdseks 121 aasta pikkuse ajaloo võimsaim auto – võimsust 485 kW ehk 659 hj, momendinäiduks aga pöörasena tunduv 1075 Nm. Meeldetuletuseks – tavalisel Spectre´l olid need näitajad vastavalt 430 kW / 584 hj ja 900 Nm.
Tavaautost eristavad Black Badge´i ka kaks lisarežiimi – Rolls-Royce´le uudisena selle lisavõimsuse vabastav Infinity ja hävitajast inspireeritud Spirited (sisuliselt launch control – Rolls-Royce´l!), mida kasutades näpistab stardikiirendusest 100 km/h-ni täiendavad murdosad sekundist. Iseasi, kas see võimalus tavaelus miskit maksab – pigem kõdistab sellise auto omanikku eneseuhkust teadmine, et see on võimalik.
Kas 100 km/h saavutatakse 4,5 või 4 sekundiga, pole tavaliikluses oluline. Hoopis olulisem on elektrimootorite meeletu momendinäit möödasõitu tehes – need toimuvad sõna otseses mõttes hetkega ning peab olema ülimalt hoolas, et kiirus selle käigus kriminaalseks kätte ei läheks.
Kõikide elektriautode puhul on esimeseks küsimuseks, milline on läbisõidunumber. Nagu juba mainitud, annab Rolls-Royce WLTP-põhiseks näiduks 493-530 km ja vähemalt suvistes oludes tundub see üsna reaalne. Tallinnast Riiga sõitu alustades pakkus auto ise, et sõita saab 430 km, pärast 335 km läbimist oli varuks veel 130 km. Konkreetse tee keskmine energiakulu oli 21,6 kWh/100 km ehk siis arvestades aku 120 kWh mahtu (milles kasutuses 102 kWh), ei jää see välja hüütud numbrile kuigi palju alla.
Tänases automaailmas on Spectre üks vaiksemaid ja mugavamaid autosid – ja seda kõike hinnale vastavalt. Lisatähis Black Badge veab Spectre´i niigi poole miljoni suurusjärgus oleva hinnanumbri veelgi ülespoole, aga selles maailmas pole hinnal sellist tähtsust nagu suurusjärgu võrra odavamate (tava)autode maailmas – see on ju ainult raha, ei enamat!