Aegade võimsaim RS-Škoda

Tõnu Ojala
01.10.2022
Tõnu Ojala

Ühe keretüübiga alustanud Škoda Enyaqi mudelivalikusse on nüüdseks jõudnud ka sportlikum kupee-linnamaastur Coupé iV – seda siis ka nelikveoliste RS-versioonidega. Seejuures on 220 kW võimsus ja 460 Nm moment enam kui ühelgi senisel RS-lisatähisega Škodal välja panna olnud.

Kupee-linnamaasturid teevad võidukäiku kõikjal ning seda loomulikult ka elektriautodena. Škoda Enyaq on sisuliselt sama mis VW ID.5 ja Enyaq iV RS Coupé ei erine oluliselt ID.5 GTX-st (vt TM 6/2022). Ning vähemalt esialgu RS-versiooni vaid kupeeversioonis toodetaksegi.

RS-versiooni saab Enyaqi akuvalikust vaid suurema ehk 77 kWh netomahutavusega, ning loomulikult on see auto nelikveoline.

Enyaq RS annab juba eemalt teada, millega tegu on. Esiteks juba värvivalik, aga ka spetsiaalsed veljed, RS-logod ja muud disainierinevused. Salongis jäävad koheselt silma sportlikud istmed, rool ning tikand, muidugi ei ole ka siin RS-logodega kokku hoitud.

Esimeste uue põlvkonna VW grupi elektriautode saabudes sai kõvasti kriitikat tarkvara pool, kuid nüüdseks on kasutusele tulnud versioon 3.0, millelt enamik lastehaigusi kõrvaldatud. Võrreldes tavalise nelikveolise versiooniga on siia lisandunud 25 lisakilovatti. Esirattaid liigutab 80 kW induktsioonmootor, tagasillal on 150 kW püsimagnetiga sünkroonmootor.

Kui tava-Enyaq jätab üsna „matsaka“ mulje, siis ehkki esiosas on autod ju identsed, jätab Coupé hoopis lennukama mulje. Auto ongi tegelikult äärmiselt voolujooneliseks hõõrutud, õhutakistustegur on vaid 0,234 ning osalt ka tänu sellele lubataks läbisõiduulatuseks umbes 500 km. Laadimine on võimalik kuni 135 kW võimsusega.

100 km/h tuleb spidomeetrile 6,5 sekundiga ja see on millegipärast kriipsukese võrra aeglasem kui VW sõsarmudelil. Lõppkiirus on mõlemal juhul piiratud 180 km/h-ga.

Loomulikult ei saa elektriauto juures üle ega ümber massist – akud kaaluvad, midagi pole teha. Škoda Enyaq Coupé RS iV tühimass on 2255 kg ning sellega tuleb kurvides arvestada, sest ühel hetkel sooviks auto pigem otse minna. Kuni selleni pakub auto aga RS-ile kohast fun-faktorit – ja mitte vähe! Kui aastataguse Eesti aasta auto finaali jõudnud tava-Enyaq mõjus vaata et väikese bussina, siis RS-i juures seda tunnet enam ei teki.

Siiski ei luba kasvõi auto propotsioonid Enyaq Coupé RS iV-d sportautoks tituleerida – küll aga on tegemist väga hea suure ja võimsa pereautoga, mis pakub enim sõidunaudingut just kiiretel maanteedel.

Autode hinnaralliga on viimasel ajal raske sammu pidada ning nii ka siin. Mingiks odavautoks ei saa Škodat – või vähemalt elektri-Škodat – kuidagi nimetada, sest Enyaq Coupé RS iV hinnasildile on kirjutatud ei vähem ega rohkem kui 64 900 eurot ja seda on kübeke enamgi kui analoogse võimsusega VW või isegi Audi sõsarmudelitel. Muidugi ei ole Coupé RS iV, ID.5 GTX ja Q4 Sportback üks-üheselt võrreldavad, sest erinevusi on kasvõi varustuses, ent fakt jääb faktiks – autode hindu pelgalt kaubamärgist tuletada enam ei saa.

Artikli märksõnad: 

Sarnased artiklid