ZF muudab pikapid nelikroolitavateks

19.09.2019
Nelikroolimisega varustatud Ford F-150. | Kuvatõmmis /Youtube

Saksa firma ZF insenerid konstrueerisid süsteemi, mis võimaldab ka pikapite tagarattad panna pöörama.

See lahendus võimaldab vähendada auto pöörderaadiust, seda nii haagisega kui ka ilma ja muudab masina kokkuvõttes stabiilsemaks.

Eelkõige puudutab see auto stabiilsuskontrolli ja nelikroolimise koostööd olukordades, kus koormatud käru hakkab auto taga "pendeldama" või kui sõiduk pidurdab nii, et erineva külje ratastel on erineva karedusega pind.

Ka teeb nelikroolimine lihtsamaks haagisega tagurpidi manööverdamise.

ZF esindajate kinnitusel on see lahendus seeriatootmise puhul ka küllaltki mõistliku hinnaga.

Uue lahenduse prototüüpi näidati pikapil Ford F-150. Lisaks nelikroolimise lahendusele oli sellel masinal ka elektriline roolivõimendi.

Nelikroolimise lahenduse osadeks on elektrimootor, roolilatt ja nende ühendav rihmülekanne. Ka peab süsteemil olema seos elektrilise roolivõimendi ja pidurisüsteemiga, samuti tuleb moderniseerida tagavedrustust.

ZF-i jaoks pole nelikroolimise midagi uut, viimase kuue aastaga on sportautode ja maasturite jaoks toodetud pea pool miljonit nelikroolimist võimaldavat moodulit. Lähitulevikus saab selle endale ka uus S-klass Mercedes, seda eelkõige just auto võimsamates versioonides.

EXCLUSIVE! Is This The Future Of Trucks? We Put Rear Wheel Steering Through a Battery of Tests!

Artikli märksõnad: 

Sarnased artiklid