Viimane Tiguan

Tõnu Ojala
31.05.2024

Kui aastakümneid oli Volkswageni enimmüüdud mudeliks Golf ja veel enne seda Beetle, siis tänast linnamaasturite ajastust arvestades pole ime, et kaasajal hoiab Volkswagen nr 1 staatust Tiguan, mis äsja oma kolmanda – ehk viimase – mudelipõlvkonnani jõudis.

Esmakordselt ilmus Tiguani nimi Volkswageni mudelirivvi 2007. aasta sügisel ja nüüdseks on esimest kaht põlvkonda toodetud üle 7,5 miljoni auto. Äsja müüki jõudnud kolmas generatsioon peaks aga praeguste plaanide kohaselt jääma viimaseks, selle elutsükli lõpuks peaksime elama juba elektriautode ajastus.

Uut Volkswagen Tiguani ei saa vaadata eraldi veel kolmest samal ajal uuenenud autost – need on Volkswagen Passat ning Škoda Superb ja Kodiaq. Kulude kokkuhoiu nimel käis nende autode väljatöötamine käsikäes ja seega on nendel palju ühist. Kõik neli on ehitatud samale MQB-platvormile, mida esmakordselt kohtasime 2012. aastal esitletud Volkswagen Golfil, kuid tänaseks on sellest saanud juba MQB Evo.

Malli on võetud ID-seeria elektriautodelt, nii mõndagi on sealt üle tulnud. Nii mõjuvad uue Tiguani ID.4/ID.5 ja ID.7 meenutavad ümarad jooned siin veidi ootamatult ja anonüümselt – no ei ole enam samas võtmes pisemate T-Crossi, T-Roci ja ka eelmise Tiguaniga. Aga tasub meenutada, et ümarate joonetega oli ka kunagine I põlvkonna Tiguan – see oli küll oluliselt väiksem auto kui tänane (pikkust vastavalt 4,42 ja 4,51 m).

Pikkust on eelkäijaga võrreldes lisandunud umbes 3 cm ja see kajastub nii tagaistujate lahedas olemises kui ka varemgi mahuka pakiruumi 37 liitrises lisamahus – 652 liitrit on selles autoklassis üks parimaid näite.

Pööratava käiguvalitsa leiab nüüd rooli taga paremalt poolt ja see tähendab, et nii klaasipuhastite kui suunatulede lülitamine käib nüüd vasakult. Start-stop-nupp asub aga esiistmete vahel keskkonsoolis ning see vajab veidi harjumist.

ID-seeria elektri-Volkswageneid on sarjatud salongikujunduse ja materjalide eest ja näib, et seda kriitikat on arvesse võetud mitte ainult elektriautosid vaid nüüd ka sisepõlemismootoritega Volkswageneid uuendades. Tiguan ei küüni küll päris premium-tasemele, kuid midagi ette heita küll ei ole. Varustustasemeid on endiselt neli, neist meie prooviautoks olnud R-Line on sportlikum, mis toob endaga muuhulgas kaasa sportlikud istmed ja disainielemente.

Armatuurlaud on äärmiselt kirju ja siin on vahe eelkäijaga võrreldes suuremgi kui ümaramaks muutunud väliskuju arvustades. Ekraanideta tänapäeval enam läbi ei saa ja nüüd hakatakse ka esialgsetest lastehaigustest lõpuks üle saama. Sisuliselt on tegu sama lahendusega nagu on uuel Passatil ning juba mainitud Škoda Superbil ja Kodiaqil. Suurem ekraan on 15-tolline, lihtsamates varustuspakettides tuleb piirduda 12,9-tollisega.

Lõpuks ometi on kuulda võetud aastatepikkust kriitikat ning ära valgustatud ekraani allservas olevad temperatuuri ja heli reguleerimise liugpinnad – nende asendamiseni nuppudega siiski ei jõutud, ehkki tehniliselt lähedastel Škoda mudelitel on nupud olemas. Plusspoolele saab kanda ka loobumise paljukirutud moodsast roolist ning selle asendamise vana hea nuppudega lahendusega.

Ja kui mõned aastad tagasi ei tahtnud mõni suurem telefon kuidagi Volkswageni juhtmevabasse laadijasse mahtuda, siis nüüd on laadijaid koguni kaks ja sinna mahub!

Varustusnimekiri on uuel Tiguanil uhke, muuhulgas on nt Touaregilt üle võetud nii esiistmete pneumaatiline massaažifunktsioon või IQ.Light HD maatriks-esituled.

Meie testiautol olnud 1,5-liitrine TSI on endiselt hea ja ökonoomne jõuallikas, tavakiirustel liikudes tuli keskmiseks kulunumbriks pisut üle 5 l/100 km. Lisaks silindrite sisse-välja lülitamisele (kui võimsustarve väiksem, jäävad tööle vaid kaks) on siin oma osa ka eespool veidi kriitikat saanud väliskujul – õhutakistustegur on tänu sellele langenud varasemalt 0,33-lt 0,28-le ja see ei saa oma mõju avaldamata jätta.

Lisaks 1,5-liitrise bensiinimootoriga kerghübriidile, mil võimsust kas 30 või 150 hj, leiab Eesti hinnakirjast ka 2-liitrise diiselmootoriga (150 või 193 hj) Tiguanid. Lisaks on valikus sama 1,5-liitrise bensiinimootoriga pistikhübriid, kus võimsus tänu elektrimootori lisamisele kerkinud 204 hj-ni ja mis tänu 19,7 kWh akule elektri jõul kuni 100 km läbida suudab. Seejuures on võimsam diisel nelikveoline, kõik ülejäänud mudelid on esiveolised.

Eelmise Tiguani mudelivalikust leidis ka 7-kohalise Tiguan Allspace´i, kuid uue III põlvkonna Tiguani rivis sellist olema ei saa. Selle augu peab täitma järgmisel aastal Euroopa mudelivalikusse lisanduv Volkswagen Tayron.

Artikli märksõnad: 

Sarnased artiklid