Värskenenud Passat

Tõnu Ojala
01.07.2019
VW

Mudeliuuenduse läbi teinud Volkswagen Passat paistab silma senisest rikkalikuma varustusega, millest osa siiski veel veidi ajast ees ja timmimist vajab, osa aga meie turule koheselt ei jõua.

Passat on VW mudelivaliku legendaarsemaid nimesid ning sel kevadel veeres tehases 30 miljones auto, mis jagunenud 8 mudelipõlvkonna vahel. Sel suvel teeb praegune VIII generatsiooni Passat läbi mudeliuuenduse ehk siis tegu saab olema Passat B8 Series II-ga.

Passati kahest keretüübist populaarsem on selgelt universaal, mis omas segmendis konkurentsitult esikohta hoiab. Tava-universaali kõrval toodetakse veel kõrgendatud Alltrack-versiooni. Mootorivalik koosneb kokku 8 erinevast jõuallikast (3 bensiini- ja 4 diiselmootorit, pluss hübriid), millest nii 1,5 TSI Evo kui 2,0 TDI Evo (mõlemad 150 hj) jõuavad valikusse hiljem.

Elektrita ei saa tänapäeval ükski autotootja ja nii uueneb käsikäes tava-Passatiga ka selle pistikhübriidversioon GTE, mis tänavu 9,9 kWh aku vahetamisele 13 kWh energiamahutiga nüüd uue WLTP-standardi kohaselt kuni 56 km elektri jõul läbida suudab. Paraku tuleb siin teha kompromisse pakiruumi mahutavuse ja kütusepaagi suuruse osas, sest autosse tuleb täiendavalt peita 130 kg akude plokk.

Uuenenud Passat on saanud endale mitmeid varustuselemente mullu esitletud uuelt Touaregilt, eriti uhked ollakse aga kuni 210 km/h-ni toimiva sõiduassistendi üle, mis väidetavalt oma segmendis kõige täiuslikum olevat. Reaalsuses on isesõitmiseni siiski veel aega, sest ehkki adaptiivne kiirushoidik töötab tõesti suurepäraselt, võib juhtuda (aga ei pruugi!), kui ära loetakse kõrvaltee kiirusepiirang,  kiirendatakse kiirteele enne sinna jõudmist, minnakse kohalt olukorras, kus eeseisev auto alles seisab või magatakse maha kurviline teelõik, mille eel auto kiiruse maha peaks võtma. Ka ei oska teised liiklejad pedantselt liiklusmärke järgiva Passati sõidustiiliga arvestada ja et isegi korralikud sakslased ise kipuvad spidomeetrinäidule mõne pügala juurde liitma, jääb rangelt ümmargust numbrit järgiv „isesõitja“ kogu aeg teistele jalgu.

Aga kui kogu seda pakutavat elektroonikat mõõdutundega pruukida (küllap seeriaautodel need lastehaigused kiiresti välja ravitakse), väärib uus Passat vaid kiidusõnu. Auto on äärmiselt vaikne ning ruumikas ning ehkki arvestades ta suurust, sobib paremini maanteele pikkade otste tegemiseks, saab kenasti hakkama ka asulates ja käänulistel külavaheteedel. Eesti oludes pole vähetähtis seegi, et vaatamata olulistele lisadele varustuses muutuvad mõned versioonid senistega võrreldes isegi odavamaks.

Esimesed mudeliuuenduse läbi teinud Passatid peaks Eesti teedele-tänavatele jõudma septembri lõpus. Kõikvõimalikke mobiilteenuseid ühendav digitaalplatvom We meie oludes esialgu siiski ei tööta, seda lubatakse veidi hiljem.

Sarnased artiklid