Traditsiooniliselt pannakse näitusele välja uued sõiduautod, tarbesõidukid, matkaautod, hobi- ja sportautod ning restaureeritud sõidukid. Tartu Näitused AS on Motoshow’d korraldanud viimased 25 aastat, kuid sellegipoolest leidub kaubamärke, mille uusi mudeleid pole seni veel esitletud. Tänavu on selleks Itaalia kultuslik kaubamärk Ferrari, mille Eesti esindus alles mõni aeg tagasi avati.
Ühtekokku on tänavu näitusel uute sõidukite poole pealt esindatud 22 automarki. Motoshow projektijuhi Henrik Urbeli sõnul näidatakse Baltikumis esimest korda näiteks Hyundai i30’t, Eestis esmakordselt Renault’ uusi hübriidsõidukeid, kuhu kuuluvad Renault Clio hübriid ning Renault Captur ja Megane pistikhübriidid. Uudismudelitest on Motoshow’l väljas ka Volkswagen ID.3, Ford Kuga, Mazda MX-30, Honda e ja MAN TGX sadulveok.
“Mudelivalikutesse lisandub üha enam elektriautosid. Laadimistaristu ja elektriautode rendiga tegelev ettevõte Eleport koondab messil oma stendi läbilõike elektriautode valikust. Näitusele pannakse välja Volkswagen ID.3, Peugeot e-2008, Audi e-tron Sportback, Tesla Model 3, Renault Zoe, Mercedes-Benz EQC ja Hyundai Kona. Varasem kogemus näitab, et publikul on elektrisõidukite vastu suur huvi, aga veelgi rohkem jagub küsimusi sellise auto omamise kohta. Näitus on ellu kutsutud müütide murdmiseks ja elektriautode populariseerimiseks,” märkis korraldaja.
Tänavu on Motoshow’l ühe alateemana esindatud vanasõidukite restaureerimine. “Esmakordselt on Motoshow’l sõidukite taastamist põhjalikult tutvustamas Eesti Vanasõidukite Restaureerijate Liit, kelle väljapaneku vanim auto on 1912. aastast pärinev Ford T, mis on ühtlasi ka vanim Eesti liiklusregistris olev sõitev auto,” kirjeldas Urbel. Lisaks on esindatud klassikaliste Porschede restaureerimisele spetsialiseerunud Urbans Garage ning Car Restoration, kelle näitusenaelaks on hiljuti põhjaliku uuenduskuuri läbinud 1969. aasta Ford Mustang Mach 1.
Korraldajad ei saa mööda vaadata ka Lada 50. aastapäevast. “Lada 50” näitusel võtavad koha sisse lisaks igapäevasõidukitele ka musta numbriga uunikumid, kabriolett, elektrimootoriga Lada ning Eesti kiireimaid ja võimsamaid võistlus- ning tänavamasinaid.
Kevadel tühjaks jäänud messikalender kajastub ka Motoshow temaatikas. “Oleme igal aastal proovinud mõnes valdkonnas näitust laiendada. Kuna kevadel toimuma pidanud Maamess lükkus seoses eriolukorra kehtestamisega järgmisesse aastasse, otsustasime Motoshow raames uut põllu- ja metsatehnikat näidata. Väljas on kümmekond ettevõtet, kes esitlevad masinaid kombainidest harvesterideni. Uudisena on messi alateemana esindatud ATV’d, UTV’d ja bagid, mille jaoks on messiplatsile rajatud ka spetsiaalne proovisõiduala. Esindatud on kõik valdkonna suuremad tegijad – CAN-AM, CFMOTO, John Deere, Linhai, Stels ja Tinger.
Motoshow lahutamatu osa on alati olnud tuunitud autode näitus, mis on tänavu temaatiliselt laienenud – esindatud on ka ümberehitatud paadid ning mootorrattad. “Hobiautode kõrval võtavad koha sisse ka Eesti kiireimad sportautod. Kohal on Rally Estonia WRC3 klassi kolmas Egon Kaur Ford Fiesta protoautoga, Eesti kõigi aegade kiirusrekordi 402 km/h püstitanud Nissan GT-R ning kiirendusvõistluste maailmarekordi omanik Andres Arnover, kes lisaks Ford Mustang GT500 Shelby võistlusautole tutvustab oma Fast Ford Racing Team meeskonna veokit.
Kohal on ka NATO lahingugrupp Challengeri tankiga.
Motoshow tarvis on kasutusele ligemale 4500 ruutmeetrit sisepinda ning 30 000 ruutmeetrit välipinda. Vastavalt kehtivale korrale lubatakse korraga näituseväljakule kuni 2000 inimest, kellest 750 korraga hoonesse. Kuigi varasema külastajate statistika järgi keegi väravate taha ootama ei pea jääma, paluvad korraldajad võimalusel kasutada külastuseks ka hommikusi ja pärastlõunaseid aegu. Haigusnähtudega inimestel palutakse koju jääda, külastajatel aga hoolikalt käsi desinfitseerida, distantsi hoida ning soovituslik on ka maski kandmine. “Võtame kasutusele kõik abinõud, et Motoshow turvaliselt läbi viia ja käima lükata uus messihooaeg,” ütles korraldaja.
Motoshow toimub Tartu Näituste messikeskuses 2.-4. oktoobrini.