Autoralli MM-sarjas möödus hooaja esimene kolmandik Toyota sõitjate nii võimsal valitsemisel, et tundus, nagu poleks Hyundail tänavu võimalustki tiitlite jagamisel kaasa rääkida. Vähehaaval hakkasid Ott Tänak ja Hyundai siiski poodiumikohti noppima ning kirja saadi ka üks etapivõit. Aga MM-sarja senisest hooajast veidi lähemalt.
Ott Tänak ja Martin Järveoja näitasid head minekut juba hooaja kolmandal etapil Keenias, kus võitsid katseid ja heitlesid reedel ka esikoha eest, aga veovõlli purunemine röövis mitu minutit ja nii pidid eestlased leppima teise kohaga.
Hyundai jooksis ettevalmistusega esimest korda MM-sarja kuulunud Kanaaride ralliks täiesti lati alt läbi ja Toyota sõitjad noppisid sealt nelikvõidu, kuid järgmiseks etapiks Portugali kruusateedel oli Tänak taas valmis võidu nimel võitlema. Esikoht oligi käeulatuses – kuniks roolivõim purustas lootuse esikohale, mille napsas eestlase eest teise etapivõidu teeninud Sebastien Ogier.
Hooaja esimeste etappidega MM-sarjas liidrikoha haaranud Elfyn Evansi edumaa punktitabelis hakkas kruusarallidel, kus Toyota sõitja kaotas võistluste avapäevadel esimesena startides rohkelt aega, vähehaaval kahanema. Nii läks ka järgmisel etapil Sardiinias, kus võidu nimel jäid võistluse viimasel päeval heitlema Ogier ja Tänak. Taas esikoht prantslasele, aga seekord oli eestlane sunnitud tunnistama kaheksakordse maailmameistri paremust ilma tehniliste viperusteta.
Tõenäoliselt hooaja ekstreemseks katsumuseks osutus Akropolise ralli, kus lisaks karmidele teeoludele pani sportlaste vastupidavuse proovile ka Lõuna-Euroopat rünnanud kuumalaine. Kindlasti oli Tänak võistluse kiiremaid, aga samas ei tabanud eestlast kordagi ka rivaale kimbutanud rehvipurunemised. Nii tõusidki Tänak ja Järveoja sel hooajal esimest korda pjedestaali kõrgeimale astmele ning nihkusid punktitabelis Evansile ja Ogierile tublisti lähemale.
Akropolise kivised teed ja kuumad olud tõstsid lisaks Hankooki rehvide rohketele purunemistele (näiteks tiitlikaitsjal Thierry Neuville’l purunesid üheksa esimese kiiruskatsega koguni neli rehvi, mille tõttu tulistas belglane rehvitootja pihta karme kriitikanooli) tulipunkti ka kütusega seotud probleemid.
Hooaja algul läks pankrotti seni ralli MM-sarjale kütust tarninud ettevõte P1 Racing Fuels ja kui esialgu tarnis FIA ise MM-etappidele kütust, siis alates Kanaaride etapist alustati koostööd firmaga Total Energies. Kui Akropolise rallil olid kütusesüsteemi rikete tõttu sunnitud katkestama Toyota sõitja Sami Pajari ning Fordi sõitjad Mārtiņš Sesks ja Gregoire Munster, hakkasid tiimid ja FIA palavikuliselt otsima rikete põhjuseid. Polnud kahtlustki, et Kreeka kuumad olud, kus autode kokpittides tõusis temperatuur kohati 70 kraadini, oli peamiseks põhjuseks, miks kütusesüsteemid järgi andsid.
FIA ja tiimide tehnikaspetsialistid panid pead kokku ning jõuti järeldusele, et süüdi pole siiski mitte kütus ja koostöö Totaliga jätkub. Seevastu võeti vastu otsus, et Rally1 tiimidele antakse erakorraline luba Eesti etapiks autode kütusepaagid välja vahetada. Loomulikult pidid ka uued paagid vastama tehnilistele reeglitele.
Rally Estonia, mis aastase pausi järel taas MM-etapi staatuse sai, pakkus publikule nii raja ääres kui telerite ees põneva elamuse ja osutus tulemuste poolest märgiliseks. Ennekõike oodati heitlust Ott Tänaku ja Kalle Rovanperä vahel, aga lõpuks pakkus suure üllatuse hoopis üle mitme aasta taas tippautoga MM-etapil kihutanud Oliver Solberg.
23-aastane rootslane näitas Toyota Yaris Rally1 roolis juba esimestest kiiruskatsetest sellist minekut, et hulga kogenenumad rivaalid jäeti heitlema vaid teise koha pärast. Tänak ei jäänud küll kaugele, aga tunnistas pärast võistlust, et Solbergile temast vastast polnud. Teine koht tähendas aga eestlasele tõusmist MM-sarja punktitabeli etteotsa, sest senine liider Elfyn Evans pidi leppima Thierry Neuville´i, Kalle Rovanperä ja Adrien Fourmaux´ järel alles kuuenda kohaga.
Enne järgmist kiiret kruusarallit Kesk-Soome teedel juhib Tänak sarja ühe punktiga Evansi ees, kolmandana püsib 21-punktilise kaotusega Eesti etapi vahele jätnud Sebastien Ogier. Omakorda kolme punktiga jääb prantslasest maha Rovanperä, tiitlikaitsja Neuville´i kaotus eestlasele on juba 48 punkti.
Kuigi üldarvestuses jäi Rally Estonial kodupubliku kurvastuseks võit saavutamata, siis WRC2- klassis näitasid Eesti rallisõitjad võimsat minekut. Oma esimese WRC2-klassi võidu teenis Robert Virves, kaksikvõidu kindlustas Georg Linnamäe. Selja taha jäeti kaks kiiret soomlast, nende kannul lõpetas 5. kohaga mullune juunioride maailmameister Romet Jürgenson.