Sõit „väikese“ Bentleyga

Tõnu Ojala
01.10.2020
Tõnu Ojala

Bentley Grand Tourer ehk Continental GT on nüüd saadaval ka väikese mootoriga. Terminit „väike“ ei tasu seejuures sõna-sõnalt võtta – selles maailmas tähistab see sõna 4liitrist V8-mootorit.

Sõiduautosid, kus sõna „väike“ tähistab mootorite maailmas 4liitrit ja V8, pole just liiga palju, aga jah – kui teiseks võimaluseks on 6liitrine W12, siis on see tõesti väike.

Continental GT läks 2003. aastal ajalukku kui esimene Volkswageni juhtimise all välja toodud Bentley. Praegune III põlvkond tegi debüüdi kolme aasta tagusel Frankfurdi autonäitusel ja nagu see Bentleyl enamasti ikka olema kippunud, siis esmalt lipulaevana. Alles nüüd on W12-versiooni kõrvale lisandunud Bentayga V8-lt tuttava jõuallikaga Continental GT V8.

Kui esimesed põlvkonnad ehitati Volkswagen Phaetoni põhjale, siis praegune III generatsioon jagab platvormi Porsche Panameraga. VW kontsernile omaselt jagatakse sõbralikult muudki – nii leiab sama 4liitrise V8-bensiinimootori lisaks juba mainitud Bentley Bentaygale ka Porschede ning ka mõnede Audide mootoriruumist. Tõsi, võimsusnäitajad ja muud karakteristikud on erinevatel markidel-mudelitel siiski erinevad.

GT tähistab ajalooliselt Grand Tourerit ning kui mõnegi auto juures kiputakse seda täheühendit kuritarvitama, siis selle auto puhul on kõik omal kohal. Sõiduomaduste osas kiidetaksegi pigem just V8-versiooni, sest suurem ja raskem W12 oma lisakilogrammidega soodustab alajuhitavust ning see, et auto esiosast on kadunud 50 kg, on selge pluss. 550 hj ja 770 Nm tagavad, et 100 km/h on spidomeetril 4 sekundiga, auto lõppkiirus olla tehase andmetel (meie oludes pole seda kuskil proovida) 318 km/h juures.

Võrdluseks – 6,0liitrise W12-mootoriga versioon oma 635 hj ja 900 Nm-ga jõuab 100 km/h-ni 0,4 sekundit kiiremini ja võtvat välja kuni 333 km/h. Sel kõigel on tegelikult meie oludes vaid statistiline väärtus, sest sellised kiirused muudavad juhi niikuinii pikemaks ajaks jalameheks...

Continental GT V8 on suur ja raske auto – tühimass ligi 2,2 tonni – ent kleebib end sportautolikult maa külge ja läbib neljarattaveo toel kurve nagu poleks neid tonne ollagi. Täiskaifi saab muidugi sportrežiimile ümber lülitades – mootor muutub (veel) erksamaks, käiguvahetus kiiremaks ja boonusena kostab lisandunud sportlikkus ka kõrvu.

Ehkki ametlikult neljakohaline, tuleb seda numbrit mööndustega võtta – reaalselt tagaistmele asja ei ole ja tegelikkuses räägime pigem 2+2kohalisest autost. Küll aga tuleb kiita igati mahukat, 358 liitrit mahutavat pakiruumi, kuhu nii golfivarustus kui muu vajalik probleemideta ära mahub.

Enam kui kümmekond aastat Bentley tehast väisates jäi silma, kuidas töötajad seal sadu vineeritahvleid ja veisenahku edasi tagasi tõstsid – et ikka need omavahel kõige paremini sobivad tükid üles leida. Selles osas pole miskit muutunud ning ka 2020. aasta Bentleyde siseviimistlus ja teostus on absoluutsest tippklassist.

Samas oleme XXI sajandi kolmandas kümnes ja see seab autondusele omad reeglid. Nii troonib ka siin juhi ees modernne digitaalne näidikuplokk, mille kujundus järgib siiski klassikalisi Bentley jooni. Sellele sekundeerib lisavarustuses olev keskkonsooli pöörddisplei, mis lubab valida modernse 12,3tollise puuteekraani või klassikaliste „kellade“ (välistemperatuuri näidik, kompass ja stopper) vahel – või nautida lihtsalt ajatut puitdekoori.

Loomulikult leiab siingi ohtralt kõikvõimalikku lisavarustust – nii oli ka konkreetsel esitlusautol enam kui 6000 eurot maksev Bang & Olufseni audiosüsteem, ventileeritavad ja massaažifunktsiooniga esiistmed, erinevad tuuningpaketid jpm – ehk siis lisasid enam-vähem ühe odavama Porsche hinna eest.

Kütusekulu number enam kui 200 000 eurot maksva auto puhul esimene küsimus ei ole, heal juhul tuntakse huvi, kui palju kilomeetreid ühe paagiga (see on koguni 90liitrine) läbida saab. Ja tõesti – just selliseid andmeid ametlikes tehnoandmetes ka esitatakse. Teadmiseks siiski, et WLTP-standardi kohaselt on V8-versiooni keskmiseks kulunäiduks 11,8 l/100 km ning läbisõiduulatuseks 763 km. Tõsi – nagu ikka, kipuvad need numbrid pisut optimistlikud olema, ent ka liiter-kaks suurem number on auto olemust ja võimekust arvestades igati mõistlik tulemus.

Hinnast kah. 200 000 oli üsna korraliku auto hind Eestis krooniajal, nüüd räägime eurodest. „Väikese“ ehk Continental GT V8 baashind jääb napilt alla 200 000 euro, hinnavahe W12-versiooniga on pisut üle 15 000 euro. Muidugi saab mõlemat autot ka kabrioletina, (baas)hinna numbrid kasvavad sel juhul vastavalt juba 218 280 ja 234 960 euroni.

Artikli märksõnad: 

Sarnased artiklid