Prantsuse auto Lõuna-Koreast

Tõnu Ojala
01.07.2021
Tõnu Ojala

Kolm aastat tagasi hakkas Renault tehas Venemaal tootma kupeekujulist linnamaasturit Arkana, mis nüüdseks ka meie turule jõudnud on – seda aga mitte Venemaa vaid hoopis Lõuna-Korea teostuses.

Arkana on üks isemoodi auto – täpsemalt on Arkanasid koguni kaks. 2019. aasta mais toodi sellenimeline auto turule Venemaal ja seda Renault/Dacia vanal B0+-platvormil – sama põhja kasutatakse näiteks meilgi menukal Dacia Dusteril. Teine Arkana (ehkki välimuselt praktiliselt eristamatu), aga juba moodsamal CMF-B moodulplatvormil, mida pruugitakse nt Renault mudelitel Clio ja Captur, debüteeris mullu veebruaris Lõuna-Koreas Samsung XM3 nime all ning nüüdseks on see auto jõudnud Euroopasse (va Venemaale)... samuti Renault Arkana nime all. Nii toodetaksegi meil müüdavat Renault Arkanat mitte Prantsusmaal või kuskil mujal Euroopas, vaid hoopis Lõuna-Koreas Busanis – paralleelselt Samsungist sõsarmudeliga.

Ehkki Arkana jagab platvormi Clio ja Capturiga, on ta telgede vahe viidud koguni 2,72 meetrini ning auto ise on 4,57 meetri pikkusena pikem Kadjaristki. Tänasele automoele kohaselt on tegu muidugi järjekordse nn linnamaasturiga ja et veel eriti moodne olla, siis kupeeliku küljejoonega linnamaasturiga. Seni leiab selliseid autosid eelkõige premium-markide valikust – nt Audi Sportback-mudelid, MB GLE Coupe, BMW X4 ja X6 või Porsche Cayenne Coupé – ent kuna nüüdseks on samas stiilis ideeautosid näidanud veel mitmed autotootjad, võib ennustada, et küllap saame lähiaastatel sellist tüüpi autosid veel palju näha.

Mingi suunalooja Arkana muidugi ei ole ning selliste laiatarbe-kupeemaasturitega on varemgi katsetatud. Kaugemasse ajalukku minnes meenub näiteks pooleteise kümnendi tagune SUC-ks liigitatud Ssangyong Actyon (täheühend SUC mõtestati tollal lahti kui Sports Utility Coupe), ent selle sõna otseses mõttes koleda auto tähelend jäi ettearvatult lühikeseks.

Arkana seevastu näeb igati nägus välja ja ehkki katusejoon on tagaosas järsult langev, pole see tagaistujate pearuumile hävitavalt mõjunud ning olud seal on igati mugavad. Arkana digitaalne näidikuplokk on sõltuvalt varustustasemest kas 7- või 10,2tolline, puuteekraan armatuurlauas on sarnaselt Cliole ja Capturile kas 7- või 9,3tollise diagonaaliga. Soliidsust lisab metalne viimistlus.

 

Eestisse müüdavad Arkanad on kõik varustatud E-Tech-hübriidtehnoloogiaga täiendatud 1,3liitrise bensiinimootoriga, kus võimsust kas 140 või 160 hj ning 7käigulise automaatkastiga. Seesama 1,3liitrine Tce-bensiinimootor on tuttav veel mitmetelt Renault mudelitelt – aga ka väiksematelt Mercedestelt. Mingit imet see mootor ei tee, kuid ajab igati asja ära. Paremates varustustasemetes saab ka sõidurežiime valida, ent suurimaks muutuseks Sport- või Eco-režiimi lülitudes on uue näo saav näidikuplokk. Veidi norida saab ka start-stop-süsteemi kallal, mis veidi pika mõtlemisega. Käike vahetab Arkana aga sujuvalt ja ümberlülitusi peaaegu et ei tunne.

Arkana 20 cm kliirens on vägagi soliidne number, ent erinevalt nn Vene Arkanast siin mingist nelikveost siiski juttu ei ole. Välist efekti lisavad ka suured, vähemalt 17tollised rehvid.

Baashinnalt on Arkana enam-vähem samas hinnas sama mootori, käigukasti ja varustuspaketiga Kadjariga, kuid et mõlemal mudelil rakendatakse soodushindu ning Kadjaril kui vanemal mudelil on allahindlus oluliselt suurem, on ka Arkana kokkuvõttes Kadjarist siiski kallim. Odavaima Arkana saab Eesti oludes 23 290 euroga, hinnakirja lõpp jõuab kätte 28 190 euro juures – see tähendab siis nii 160 hj mootorit kui R.S.Line varustuspaketti.

Artikli märksõnad: 

Sarnased artiklid