Müügihiti uuenemine
03.05.2018

Eestil pole ette näidata kuigi palju valdkondi, milles maailmas absoluutses tipus ollakse, kuid autondusest ühe sellise siiski leiab – nimelt on Eestis kõrgeim... Subaru turuosa maailmas! Selle peamiseks „süüdlaseks“ on Outback, mis moodustas mullu praktiliselt poole kõigis Eestisse müüdud Subarutest. Äsja läbis Subaru müügihitt kerge mudeliuuenduse.

Kui uusi Outbacke võeti Maanteeameti arvepidamise kohaselt mullu esmaselt arvele 435, siis kõiki ülejäänuid – Forestere, XV-sid, Levorge, WRX-e ja BRZ-e – kokku vaid napilt enam ehk 444. Ning samas taktis on alanud ka tänavune aasta.

Äsja facelift’i läbinud Outbacki mudelivaliku osas Subaru asja keeruliseks ei asja. Neile, kellele praeguses automaailmas ilma tegev mootori töömahu downsize-poliitika vastukarva on, peaks Subaru „vanamoodne“ lähenemine igati meeldima – ei mingeid 1,2- või 1,4liitriseid turbomootoreid! Kuna diiselmootorit Outbackile enam ei saa, tulebki valida vaid 2,5liitrine bensiinimootor ja seda igal juhul kombinatsioonis automaatkäigukastiga. Kui aga jõuallikas jäi sisuliselt samaks, siis käigukasti on pisut muudetud. Subarule omaselt on muidugi endiselt tegu variaatorikastiga, kuid senise 6 käigu asemel on sinna nüüd kunstlikult tekitatud 7 astet. Veidi on kohandatud ka vedrustust (kes ootab sportlikkust, see vaadaku mujale – siin on rõhku pandud mugavusele!) ning sõidumugavuse seisukohast väärib mainimist ka mootori- ja tuulemüra vähenemine.

Senise Outbackiga võrreldes lisandus mugavusvarustust ning täienes juhiabisüsteemide valik. Salongis püüab pilku uus 8” LCD-puuteekraaniga III põlvkonna info- ja meelelahutussüsteem ning uue kujundusega rooliratas. Tagaistujate tarbeks on lisandunud kaks 2,1 A USB-pistikut, ent üha enamatel autodel tavapäraseks saavat juhtmevaba telefonilaadijat Subaru paraku endiselt (veel) ei tunne.

Tervikuna on erinevused kolme varustuspaketi vahel üsna väheolulised, sest kõik põhiline on juba baasvarustuses ning lisade all käib jutt sisuliselt vaid nahksisust, katuseluugist, kvaliteetsemast audiosüsteemist ja 18tollisest rehvimõõdust.

Oma olemuselt siiski pigem kõrgendatud universaal, mitte maastur, paistab Outback silma oma kliirensiga, sest 200 mm kombinatsioonis neljarattaveoga on igati soliidne näitaja ja see lubab selle autoga endiselt rahumeeli teelt kõrvale keerata – seda enam, et nii maastikuabi režiim X-Mode, automaatkast kui juhiabisüsteem EyeSight kuuluvad baasvarustusse kõikidel Outbacki mudelitel.

Hinna osas uudiseid ei ole, kõik muudatused mahtusid autole „hinna sisse“ ning Outbacki hind algab endiselt 31 800 eurost.

Artikli märksõnad: 

Sarnased artiklid