Märksõnaks on „mugavus“

Tõnu Ojala
01.10.2022
Tõnu Ojala

Tähe-numbriühend C5 mahutab Citroëni mudelirivis nüüdseks kaht erinevat mudelit. Uueks lipulaevaks on hiljuti Eestissegi jõudnud C5 X (vt TM 5/2022), ent kuskile pole kadunud ka C5 Aircross, mis nüüd oma elutsükli poole peale jõudnuna mudelivärskenduse läbis.

Aastal 2018, mil praegune C5 Aircross sündis, kuulus Citroën PSA kontserni, mis aga nüüdseks on osa palju suuremast Stellantise kontsernist ning see tähendab vajadust unifitseerida omavahel mitte ainult Citroëne ja Peugeot´sid, vaid arvestada ka Opelitega. Nii tulevadki paljud C5 Aircrossi muudatused tuttavad ette kõigi nende automarkide värskematelt uudismudelitelt.

Esiots on põhjalikult ringi tehtud, viimaks C5 Aircrossi välimust vastavusse Citroëni tänase kujunduskeelega. Citroëni uuenenud logo läheb kahe peene punktiirjoone kaudu sujuvalt üle kaheosalisteks päevatuledeks, tagatuled on saanud juurde enam 3D-efekti. Uue kuju saanud esipamper jätab iseenesest matsakast linnamaasturist nüüd hoopis sportlikuma mulje.

Salongis on täiesti uue kujunduse saanud keskkonsool. Infolustisüsteemi ekraan on küll suurem, kuid erinevalt nt C5 X-il kasutatavast on siin tegemist veel eelmise põlvkonna lahendusega – ehk siis tagasihoidlikum graafika, juhtme abil ühendatav Android Auto jm nüansid.

Ka PSA ehk Peugeot Citroëni aegne käiguvalits on nüüdseks ajalugu, nüüd valitakse sõidusuund sarnaselt teistele Stellantise kontserni uuematele automaatkastiga mudelitele pisikese hoovakese abil. Samamoodi on kadunud sõidurežiimide pöördlüliti, uus lüliti on kolinud siia teistelt Stellantise mudelitelt. Lisaks unifitseerimisele on see andnud veidi lisaruumi – praktikas väljendub see nt pisut suuremas panipaigas, kuid lisab ka visuaalselt avaruse tunnet.

Nüüd 10-tollise diagonaaliga ekraan on kasvanud laiuses, pikkus on endine. Ventilatsiooniavad on kolinud ekraani servadest seetõttu selle alla.

Citroënile omaselt on seegi auto häälestatud mugavuse suunas ning seda tunneb nii vedrustusest kui ka istmetest – kui auto rahulikult (ja mugavalt) üle teekonaruste kulgeb. Seega liigset sportlikkust siit oodata ei tasu ning seda eriti kolmesilindrilise 1,2-liitrise bensiinimootori ja 8-käigulise automaatkasti kombinatsioonis. Tavaolukordades saab see kombo korralikult hakkama, ent maanteekiirustel möödasõite tehes peab sellega siiski arvestama. Ka start-stop-süsteem võiks veidi erksamalt reageerida. Aga kui peaks siiski olema tahtmine enamat välja pigistada, siis on juba nimetatud 130 hj 1,2-liitrise bensiinimootori ja sama võimsa 1,5-liitrise diiselmootori kõrval mudelirivi tipus ka 225 hj pistikhübriid, mis vaid elektrit kasutades kuni 55 km läbi sõita suudab.

Odavaima C5 Aircrossi saab praeguse seisuga alates 29 490 eurost (kui leppida manuaalkäigukastiga), PHEV-versiooni hinnakiri algab aga 43 390 eurost.

Artikli märksõnad: 

Sarnased artiklid