Kevadekuulutajast Genfi autonäitus
Tõnu Ojala
28.03.2019

Automessid ei ela praegu oma parimaid päevi ning ka tänavu järjekorranumbrit 89 kandnud Genfi autonäitusest jäid kõrvale mitmedki nimekad tegijad. Siiski säilitab Palexpo näitusekompleksis kevadet sisse juhatav Salon oma kõrge maine, jäädes sügisestele Pariisi ja Frankfurdi näitusele alla küll pindalalt, ent lüües neid esmaesitluste arvu poolest.

genf09032019

Ehkki Genfi jäid tänavu saabumata nii Ford, Jaguar, Land Rover, Volvo, Hyundai kui Opel, olid värskete tulijatena kohal Volvost välja kasvanud Polestar, iseseisva automargina debüteerinud Pininfarina ning isegi Vene avtoprom´i uus lipulaev Aurus. Taas pürib automaailma tegijate sekka selline nimi nagu Piëch – omaegse VW tippjuhi poeg Anton veab Šveitsis uut ja ambitsionikat start-up-ettevõtet, kes nüüd oma ambitsioonikaid plaane tutvustas. 

Üle mitme aasta oli taas rivis sakslaste Bitter, iseseisva automargina on Aston Martinist välja kasvamas Lagonda. Retrofännide silmad puhkasid brittide Morgani kõrval prantslaste Davinci peal ning Mansory ning mitmed teised tuunijad kompasid taas hea maitse piire.

Eestlaste eneseteadvust kergitas Roman Muljari eestvedamisel autotootjaks pürgiva kolmerattalise Nobe näitusedebüüt suure publiku ees. Aga ka Toyota stendis seisnud Yaris WRC, mis sel aastal mulluse Soome siniristilipu asemel Eesti trikoloori kandis.

Artikli täismahus lugemiseks osta värske ajakiri poest või telli ajakiri Tehnikamaailm.

Sarnased artiklid