Ettevõtte patrullteenistuse juhi Kristo Konksi sõnul tõestas sel suvel tehtud elektrijalgratta piloot, et sõiduvahend õigustab end hästi kesklinnas tipptundide ajal ja kitsastes oludes. „Elektrirattaga jõuab kiiremini objektile olukorras, kus teekond autoga oleks piiratud või aeglane – näiteks teedeehituse, filmivõtete või liiklusummikute korral. Me näeme, et optimaalseim reageerimiskaugus jalgrattal turvatöötajale on ligi 2-3 kilomeetrit kesklinna piires,“ kommenteeris Konks.
Konksi sõnul on ettevõtte jaoks lisaks kiirusele oluline ka oma keskkondliku jalajälje vähendamine. „Meie autopargis on üle 100 sõiduki, mis on ka pidevalt töös, seega oleme juba kaks aastat vaadanud keskkonnasõbralikumate alternatiivide suunas. Hetkel sõidavad ettevõtte turvatöötajad hübriidautoga, aga järgmisest aastast teeme lühemad otsad elektrijalgratastel. Tulevikus plaanime linnasisesed sõidud viia elektriautodele ning kaugematele objektidele jõudmisel hakata kasutama CNG ehk surugaasi toel liikuvaid sõidukeid,“ lisas Konks.
Tänavu oli testimisel üks elektrijalgratas, mis oli patrullide kasutuses kui võimalik lisavahend objektile jõudmiseks. „Järgmisel aastal on plaan kasutada elektrijalgrattaid patrullide peamise transpordivahendina suuremate asulate südalinnades tipptundide ajal ja teatud vahemaade korral. Lisaks plaanime elektrijalgrattaid soovitada ka meie USS Drive rakenduse osalise tööajaga reageerijate võrgustikule, kus hetkel on üle 50 inimese,“ rääkis Konks.
USS Security plaanib kasutusele võtta 250 W elektrimootoriga fatbike tüüpi hübriidrattad, mis oma rehvide tõttu ei jää hätta ka keerulisemal maastikul – näiteks rannaliival või metsas. Elektrimootoriga jalgratas liigub linnas kiirusega 25 kilomeetrit tunnis ja täis akuga võib läbida kuni 40 kilomeetrit. Senised katsetused on Konksu sõnul tõestanud, et selline võimsus on päevaseks kasutamiseks täiesti piisav, eriti arvestades, et väljaspool kesklinna rattaid kasutada ei plaanita.
Konksi sõnul on elektrijalgrataste ja elektriautode kasutusele võtmisel ainult paar väljakutset. „Oluline takistus jalgrataste kasutamisel on võrdlemisi kehvas seisus rattateed, mis mõnel pool võivad ratturi elu mõnevõrra ebamugavaks teha. Linnakodanikud pole jalgratast liikumisvahendina piisavalt omaks võtnud ning autojuhid ja jalakäijad pole harjunud ratturitega arvestama. Teine takistus on erinevate roheliste sõidukite vähene kättesaadavus – muidu oleksime need vahetused juba varem teinud,“ lisas Konks.