Sarnaselt oma katusorganisatsioonile FIM hakkab EMF tänavu korraldama erinevaid võistluseid e-jalgratastele ja ka tsiklitele ning seda nii suurtele kui väikestele. Vastloodud komisjoni kuuluvad Tanel Leok, Ardo Kaurit, Marken Murumaa, Andres Vaab ja Juho Mattus, komisjoni esimeheks on Murumaa.
“FIM sõlmis Rahvusvahelise Jalgratturite Liiduga (UCI) aastaid tagasi kokku, et FIM hakkab haldama e-rattasporti ning esimene võistlus FIMi egiidi all toimus 2019 aastal Itaalias motokrossi MM-etapi raames. Kahjuks lõi COVID eelmise aasta plaanid sassi ja võistluseid ei olnud nii palju, kui algselt plaanitud. Tänavu on plaanid taas suured ja loodetavasti saab rohkem võistelda. Meie alustasime e-teemadele mõtlemist samuti 2019. aastal ning kui eelmisel aastal põrgatasime erinevate inimeste vahel ideid, siis nüüdseks on plaanid Eesti koha pealt selged,” rääkis EMFi peasekretär Rauno Kais. “Kuna elektrirataste maailm on väga kiires arengus, siis pidime ka enda plaanidesse pidevalt uusi ideid pookima. Võtame näiteks elektrilised tasakaalurattad lastele, mis tulid Eestisse eelmisel aastal ja nüüd turustavad neid meil juba paljud firmad.”
Eesti karikavõistlused hakkavad uue idee kohaselt toimuma esialgu krossi ja mäkketõusu formaatides, kus kahe ala peale kokku selgitatakse päeva parimad. Samas autasustakse kummagi ala parimaid ka eraldi. Krossi sõidetakse ühisstardist motokrossile sarnaselt künklikul maastikul ja raja pikkus on 300-600 m, mida läbitakse kindel arv ringe. Mäkketõus on aga kahe sõitja duell, kus sõidetakse 80-200 m mäkke ja seal võisteldakse aja peale.
“Võistluspaikadeks saavad olema linnad või mõned populaarsed vabaajakeskused, et rahval oleks parem uue alaga tutvust teha ja ka võimalusel rattaid proovida, kuna väiksematele korraldame seal demosõite ja suuremad saavad ka rattaid rentida. Julgemad lastakse isegi ka võistlema, kui soovi on,” selgitas Marken Murumaa. “Kuna tegemist on uue alaga, siis võistlusklasse saab esialgu olema kolm – juuniorid, naised ja mehed. Aga tulevikus võivad lisanduda veel veteranid ja mõned teised klassid. Võistlus formaatidest oli meil arutlusel ka enduro ja kestvuskross, aga me ei hakanud esimesel aastal liiga suurt suutäit hammustama ja vaatame esmalt nende kahega, kuidas minema hakkab.”
Lastele on juba aastaid müüdud tavalisi tasakaalurattaid, kuid uueks teemaks on tõusnud elektrijõudu kasutavad samad rattad ning kuna Eestis on nende müüjaid mitmeid, siis peetakse nendele Castrol Eesti motokrossi meistrivõistluste raames ka väikesed võistlused. Lühike rada on lihtsalt läbitav ja asub siledal pinnal, et lastel võimalikult mõnus sõita oleks. Samad rattad on kohal ka mitmevõistluse etappidel, kus lastele peetakse samuti erinevaid mõõduvõtmisi.
Lisaks erinevatele e-rataste mõõduvõtmistele otsustas EMF ka elektrilised tsiklid võistlustulle lubada. “Elektrilised tsiklid ei ole enam ammu uudiseks ning Eestis peeti aastaid tagasi Sõmerpalu staadionikrossi raames maha ka demosõit, kuid peale seda tuli vaikus, kuna krossirataste tootjaid ei olnud palju. Tänasel päeval aga toodavad 50 cm³ elektrilisi tsikleid juba mitu tootjat ja see andis julgust kaasata E50 klass Eesti noorte meistrivõistlustele, aga seda sisepõlemismootoritest eraldi arvestuses. Sama idee on ka supermotos, aga seda peame veel nende alakomisjoniga arutama,” selgitas Kais. "Suurte elektrikrossitsiklite maailmas on aga hetkel seisak, seega neid me enda võistlustele kaasata ei plaani."
Kui laste tasakaalurataste esimene sõit peetakse praeguste plaanide kohaselt 5. juunil Karksi-Nuias Castrol Eesti motokrossi meistrivõistluse avaetapi raames, siis Mitmevõistluste kuupäevad ja kohad avalikustatakse lähiajal koos täpsete võistlus tingimustega.
Eestis hakatakse korraldama võistluseid elektrilistele jalgratastele
06.04.2021
Eesti Mootorrattaspordi Föderatsioon lõi uue alakomisjoni, mis hakkab tegelema erinevate elektrilisi jalg- ja mootorrattaid hõlmavate aladega, millest esimesteks on e-bike Eesti karikavõistlused mitmevõistluses ja elektriliste tasakaalurataste sõidud lastele.