Eesti aasta auto – kas tulevikus vaid elektriautod?

Tõnu Ojala
30.11.2021
Automotiiw

Aasta autot valitakse Eestis  juba 22. korda. Alates 2001. aastast, mil Tehnikamaailm sellele konkursile aluse pani ja kui võidutses tollasel Eesti autoturul „lammutanud“ väikeauto Peugeot 206, on esikohti jagunud täpselt tosinale automargile, kellest edukaim on 4 esikohaga Škoda.

Škoda on oma elektriautoga Enyaq (muide, tänavu konkurentsitult enimmüüdud elektriauto Eestis) finaalis ka seekord, oma varasemaid esikohti loodavad kaitsta ka Opel (mudeliks seekord Mokka) ja Mercedes-Benz (C-klass). Tänavu koguni kahe mudeliga (elektriline Ioniq 5 ja väikeauto i20) TOP6 pääsenud Hyundail ja ökoautoga Sandero finaaliläve ületanud Dacial täistabamused seni puuduvad.

Elektriauto jõudis esmakordselt kahe aasta tagusesse Eesti aasta auto finaali, kui sellega sai hakkama Audi e-Tron. Mullu oli „särtsukaid“ esikuuikus juba kaks – Honda e ja Porsche Taycan. Kolleeg Karl-Eduard Salumäe küsis minult hiljuti Äripäeva raadio stuudios, millal võidab Eesti aasta auto tiitli viimane sisepõlemismootoriga auto? Ei imestaks põrmugi, kui see on juba juhtunud ja kaks aastat tagasi esikoha napsanud Mazda3 jäigi viimaseks fossiilkütustel liikuvaks Eesti aasta autoks. Või siiski veel mitte?

Aasta tagasi läks esikoht mäletatavasti esimese elektriautona Porsche Taycanile ja et ka tänavu liiguvad enam kui pooled konkursi finalistidest kas ainult või ka elektri jõul, siis poleks ime, kui mõni neist ka seekord kõige kõrgemasse tippu kerkiks. Oodata pole palju, sest Eesti aasta auto 2022 selgub juba 8. detsembril.

Sarnased artiklid