T-tähega Cayman

Tõnu Ojala
01.07.2019

Eelmisel sügisel pakkus maailma automeediale ohtralt kõneainet Porsche, sest üha tõsisemalt hakkasid liikuma kuuldused, nagu plaaniks Porsche oma pisimast ja odavaimast 718-seeriast ka T-lisanime kandvat Touring-versiooni.

Cayman T (nagu ka lahtise sõsarversiooni Boxster T) „retsept“ on iseenesest lihtne – sarnaselt 911 Carrerale võeti ka siin baasmudel, millel täiendati varustust, tuuniti vedrustust ja veermikku – et anda autole senisest (veel) enam sportlikkust – ning kärbiti samas siit-sealt mõned kilogrammid. Klaasid on õhemad, uksehoovad asendati tõmbeaasadega, autol on sportistmed ja –rool ning rõhutamaks seda, et tegu on eelkõige sõitmiseks mõeldud autoga, saaks loobuda isegi meelelahutussüsteemist.

Raskematest lisadest on varustusest eemaldatud PCM ehk Porsche Communication Management, mille saab nullhinnaga soovi korral lisada (kui aga tahetakse ka navigatsioonisüsteemi, tuleb juba maksma hakata). Tavamudeliga võrreldes on erinevuseks ka sportsummuti, 20tolline rehvimõõt ja veel nipet-näpet.

Samas on baasmudeliga võrreldes põhivarustusse lisandunud kurvistabiilsuse kontrollsüsteem koos piiratud libisemisega tagadiferentsiaaliga, elektrooniliselt juhitud sportlik aktiivvedrustus ning seni vaid 2,5liitrise mootoriga valikus olnud Sport Chrono-pakett koos režiimilülitiga roolil. Veidi on timmitud ka käiguvahetuse loogikat.

Tõsi, kogu see lisa (OK, peaaegu kogu) on võimalik peale kruvida ka standardsele Caymanile, kuid seda hoopis suurema rahasumma eest. Ja sõna „peaaegu“ tuleb sellest, et kui tava-Caymanil tähendab aktiivvedrustus 10 mm madalamat šassiid, siis siin räägime 20 mm-st.

Ehkki sportauto sünonüümiks on Porsche puhul selgelt 911 (olgugi et müüginumbrites domineerivad ajastule kohaselt tänapäeval hoopis linnamaasturid), pakub Cayman koos oma Boxsterist sõsarmudeliga samamoodi ohtralt sõidurõõmu – seda aga omal moel. 911-st 14 cm lühemana on Cayman kurvides oma suuremast vennast palju lõbusama olekuga ja ehkki sirgetel jääb ta tänu vähemale võimsusele alla, toob kardilik tunne garanteeritult naeratuse suule.

Kui Cayman ja tema lahtine sõsarmudel Boxster mõned aastad tagasi uuenesid, ilmus nende mudelinimesse number 718 ja koos sellega lõppes nii Caymanil kui Boxsteril kuuesilindriliste mootorite ajastu. Cayman T jõuallikaks on mootorivaliku väiksem, 2liitrine boksermootor. Baashinna sisse mahub 6käiguline manuaalkast, 7käiguline automaatkäigukast on lisavarustuses (3280 eurot).

Samas müdisevad need neli silindrit Caymanis vahetult juhi selja taga – auto on ju kahekohaline – ja ehkki helitaust ei ole nii kriiskav nagu 911 puhul, ei ole Porsche ka siin selles osas kaugeltki lati alt läbi jooksnud.

Roolil asuvalt sõidurežiimide valitsalt Sport- või Sport+-režiimi valides ärkab Cayman T täies mahus ja ehkki 2,5liitrise jõuallikaga S-ile ja GTS-ile jääb ta kiiruses oodatult alla, on tegu ikkagi väga kiire ja võimeka sportautoga. Suuremootorilistelt Caymanitelt „laenatud“ lisad ning tavamudelist 20 mm madalam vedrustus teevad oma tööd suurepäraselt ning tasandavad suuresti puudujäävad kilovatid.

Esmapilgul ei tundu konkurents selles autoklassis teab mis tihe olevat, ent rivaalidest puudust siiski ei ole. Caymani konkurentideks on selles autoklasis eelkõige Jaguar F-Type. Audi TT, BMW M2, uuemate tulijatena kindlasti Alpina A110 ja Toyota Supra ning vanematest olijatest võiks siia lisada ka Nissan 370Z ja Lotus Exige´i.

Manuaalkastiga T maksab 63 360 eurot, 7käiguline PDK-automaat lisab sellele 3280 eurot. Seega asetub Cayman T oma hinnaga 54 600 eurot maksva baas-Caymani ning 2,5liitrise mootoriga varustatud Cayman S-i vahele.

Sarnased artiklid