Musklis väikeauto

Tõnu Ojala
28.05.2019

Kui ligi poolteist aastat tagasi uue VW Pologa lähemat tutvust tegime (vt TM 1/2018), tõdesime, et VI põlvkonna Polo on kasvanud suuremaks kui meie teedel-tänavatel veel üsna igapäevane III põlvkonna Golf. Võrdlus Golfiga on omal kohal ka põlvkonnanumbrit IV kandva GTI-versiooni puhul, sest uue Polo GTI 200 hj võimsus on näit, mille veel üsna hiljuti Golf GTI tehnoandmetest leidis.

Uus Polo GTI on läbi aegade suurim omataoline. Keretüüpe on sarnaselt tava-Polole vaid üks – viieukseline luukpära. Erinevalt Polo GTI senistest mudelipõlvkondadest, mis ehitati tavamudelite baasil, võeti GTI eripärasid arvesse kohe VI generatsiooni Polo välja töötamist alustades. Sarnaselt Golf GTI-le liigutab sedagi autot nüüd 2liitrine turbomootor, ent erinevalt 245 hj Golfist piirdutakse siin „vaid“ 200 hj-ga. Kogu see hobusekari jõuab teepinnani esirataste kaudu.

Võimas jõuallikas kombinatsioonis jäiga vedrustuse, head tagasisidet pakkuva rooli, madala raskuskeskme (auto on tava-Pologa võrreldes 15 mm madalam) ning mehise jörinaga tekitab tunde nagu istuks kardi roolis. Samas sobib Polo GTI hästi ka tavaoludesse – linnaliiklusse sobitub ta suurepäraselt (kui vaid Tallinna tänavad siledamad oleks!), maanteel käitub aga vähemalt klass suuremale autole kohaselt.

GTI-le kohaselt on tegu kärme liikuriga, mis gaasi andes sellest ka häälekalt teada annab (paraku tuleb see hääl kõlaritest, mitte summutist endast). 100 km/h on spidomeetril 6,7 sekundiga, lõppkiiruseks küünib 237 km/h-ni ehk samasse „auku“ Ford Fiesta ST ja Mini Cooper S-ga. Erinevalt Golf GTI-st on Polo GTI hetkel saadaval vaid automaatse käiguvahetusega. Ja ehkki 6käiguline topeltsiduriga DSG-käigukast (tava-Polode DSG on 7käiguline) väärib taas kiidusõnu, võiks valikus olla ka manuaalkasti võimalus – kuuldavasti on see siiski peagi lisandumas.

Sõidurežiimide valik on tuttav teistelt kontserni mudelitelt – tava-Normalile sekundeerivad siin Eco, sellel autol ülioluline Sport ning muidugi ka Individual. Tuttav on ka nuppude-ekraanide loogika, kusjuures juhi ees trooniv elektrooniline näidikuplokk esindab VW uusimat lahendust.

Kui tava-Polo hinnakäärid mahuvad vahemikku 15 702-21 125 eurot, siis täheühend GTI koos kõige kaasnevaga kergitab baashinna 24 286 euroni. Konkreetse testiauto hind küündis aga tänu lisavarustusele üle 31 000 euro piiri.

Artikli märksõnad: 

Sarnased artiklid