Uus Polo GTI on läbi aegade suurim omataoline. Keretüüpe on sarnaselt tava-Polole vaid üks – viieukseline luukpära. Erinevalt Polo GTI senistest mudelipõlvkondadest, mis ehitati tavamudelite baasil, võeti GTI eripärasid arvesse kohe VI generatsiooni Polo välja töötamist alustades. Sarnaselt Golf GTI-le liigutab sedagi autot nüüd 2liitrine turbomootor, ent erinevalt 245 hj Golfist piirdutakse siin „vaid“ 200 hj-ga. Kogu see hobusekari jõuab teepinnani esirataste kaudu.
Võimas jõuallikas kombinatsioonis jäiga vedrustuse, head tagasisidet pakkuva rooli, madala raskuskeskme (auto on tava-Pologa võrreldes 15 mm madalam) ning mehise jörinaga tekitab tunde nagu istuks kardi roolis. Samas sobib Polo GTI hästi ka tavaoludesse – linnaliiklusse sobitub ta suurepäraselt (kui vaid Tallinna tänavad siledamad oleks!), maanteel käitub aga vähemalt klass suuremale autole kohaselt.
GTI-le kohaselt on tegu kärme liikuriga, mis gaasi andes sellest ka häälekalt teada annab (paraku tuleb see hääl kõlaritest, mitte summutist endast). 100 km/h on spidomeetril 6,7 sekundiga, lõppkiiruseks küünib 237 km/h-ni ehk samasse „auku“ Ford Fiesta ST ja Mini Cooper S-ga. Erinevalt Golf GTI-st on Polo GTI hetkel saadaval vaid automaatse käiguvahetusega. Ja ehkki 6käiguline topeltsiduriga DSG-käigukast (tava-Polode DSG on 7käiguline) väärib taas kiidusõnu, võiks valikus olla ka manuaalkasti võimalus – kuuldavasti on see siiski peagi lisandumas.
Sõidurežiimide valik on tuttav teistelt kontserni mudelitelt – tava-Normalile sekundeerivad siin Eco, sellel autol ülioluline Sport ning muidugi ka Individual. Tuttav on ka nuppude-ekraanide loogika, kusjuures juhi ees trooniv elektrooniline näidikuplokk esindab VW uusimat lahendust.
Kui tava-Polo hinnakäärid mahuvad vahemikku 15 702-21 125 eurot, siis täheühend GTI koos kõige kaasnevaga kergitab baashinna 24 286 euroni. Konkreetse testiauto hind küündis aga tänu lisavarustusele üle 31 000 euro piiri.