Terminisse „Mini“ tuleb siin muidugi oluliste reservatsioonidega suhtuda, sest pikkust on sellisel „minil“ pea 5,4 meetrit. Lisaks veel tavaautost 51 m kõrgem vedrustus ja 17 mm lisalaiust – seega on tegu hoopis teise autoga.
Ford Ranger Raptori sünnis on oluline osa nii austraallastel kui muskelautodele spetsialiseerunud Ford Performance´l. Laiad poritiivad on komposiitmaterjalist, esiots on aga kujundatud loomulikult F-150 Raptoriga samas võtmes. Et just F-150 on aastakümneid olnud USA enimmüüdud autoks ja tõeliseks rahaveskiks, siis loodetakse, et miskit sellest edust nüüd ka väiksemale Rangerile langeda võiks.
Tehniliselt on tavamudeliga võrreldes suurimaks erinevuseks tagavedrustus, kus on loobutud lehtvedrudest ja asendatud need keerdvedrudega. Lisaks muidugi põhjalikult üle käidud vedrustus ja pidurid.
Uue konstruktsiooniga vedrustus mõjub hästi sõidumugavusele, ent annab tagasilöögi neile, kes oma Raptoriga haagist vedada plaanivad – tava-Rangeri kuni 3500 kg haagise asemel tohib Raptorile sappa võtta vaid kuni 2500 kg kaaluva pärakäru. Siiski ei ole Ranger Raptor maanteesõiduks kõige mugavam valik – vedrustusest maksimumi välja võtmiseks peaks ikka mingi koorem peal olema ja muidugi on selgelt kuulda-tunda ka hiiglaslikust kabiinist tekkivad õhuvihinad.
Aga ega Ford Ranger Raptor mingi maanteeliikur olegi – ehkki sealgi saab ta täiesti korralikult hakkama. Tegu on korraliku maasturiga, mis mõeldud tõsiseks (ja samal ajal kiireks!) maastikusõiduks. Veokast on tugevdustega ja amortisaatorid kohandavad oma tööd vastavalt vedrustuse käigule. Maastikule jõudes lisab kindlust ka 28 cm kliirens, mootorit ja käigukasti altpoolt turvav 2,3 mm paksune terasplaat ning Fordi kinnitus, et veetakistust kohates ei pea vähem kui 85 cm veesügavuse pärast pead vaevama.
Et Raptor-versioon on tava-Rangerist kõrgem, ei ole autosse sisenemist hõlbustav astmelaud seal kaugeltki vaid ilu pärast. Sisekujuntus on kombinatsioon tava-Rangerist ning hea varustusega sportlikust sõiduautost. Viimasele viitab kasvõi rooli ülaossa lisatud punane triip, mis aitab silmanurgast näha, mis asendis rool parajasti on, aga ka rooli tagused metalsed käiguvahetuslabad. Vaid vertikaalne tagasein II istmerea taga taga meenutab, et tegui on siiski pikapi, mitte luksmaasturiga.
Võrreldes F-150 Raptoriga tunduvad Ranger Raptori võimsusnäitajad tagasihoidlikud – kui esimest liigutab topetturboga V6-bensiinimootor, siis siin piirdutakse tava-Rangeritelt tuttava 2liitrise biturbo-diiselmootoriga, kus töömahtu 2 liitrit. Hobujõududes-kilovattides on nende kahe mootori võimsusnäitudes kahekordne vahe (vastavalt 330 kW F-150-l versus 157 kW Rangeril), momendinäidu osas jääb diisel alla kolmandiku võrra. Euroopa kütusehindade juures on see hetkel siiski ainus ratsionaalne valik (tõsi, Fordil on samast mootorist ka 177 kW versioon, kuid tarbesõidukitel pole selle vastupidavust testitud) – iseasi, kas selliste autode juures peab alati ratsionaalsusele rõhuma...
Nagu selles autoklassis tavaline, on ka Raptor tavaoludes tagaveoline ning nelikvedu lülitatakse sisse käigukangi kõrval asuvast pöördlülitist. Kui tee otsa saab, leiab abi veel aeglustist ja lukustatavast tagadiferentsiaalist.
Sõidurežiime on valikus kuus, neist „Normal“ ja „Sport“ on mõeldud maanteele. Maastuil saab valida nelja režimi vahel, sõltuvalt sellest kas pinnas on libe, pehme või kivine. Kõige rosinaks otsa veel kõrberallist inspireeritud Baja, mis mõeldud kiireks offroad-sõiduks – selliseks, kus rattad aeg-ajalt maast lahti kerkima kipuvad!
Käiguvahetused on Raptoril sisuliselt pidev protsess, sest sarnaselt F-150-le ja Mustangile on ka Ranger Raptoril 10käiguline automaatkast. Kaheliitrise diiselmootori 500 Nm tagavad muretu mineku, 100 km/h tuleb spidomeetrile 10,5 sekundiga. Seegi tähendab, et tegu on teistsuguseks sõiduks orienteeritud liikuriga kui seda on F-150 Raptor – viimane viskab „sajani“ umbes 6 sekundiga! Aga sõiduautolikult luksusliku sisuga Ranger Raptor eriliseks tugevuseks ei olegi mitte võime kiirendada vaid oskus keerulistes oludes suure kiirusega sõita – ja mida hullemad need olud on, seda kodusemalt Raptor end seal tunneb.
Kui seni lõpetas Ford Rangeri hinnakirja 39 300 eurot maksnud sama 157 kW mootori ja topeltkabiiniga Wildtrack-versioon, siis lisanimi Raptor koos kõige kaasnevaga viib hinna teisele poole 50 000 euro joont – enam-vähem samasse kanti 190 kW V6-diiselmootoriga Volkswagen Amarok Aventuraga. Aga siis võib värske Ranger Raptori omanik ka kindel olla, et pigem aetakse tema sõiduk segamini F-150, mitte Rangeriga.