Kas rekordi püstitanud Bugatti oli räägitust võimsam?

06.09.2019
Bugatti ChironEhra-Lesseni testirajal. | Bugatti

Esimesena 300-miilise tunnkiiruse piiri seeriaautode seas ületanud Bugatti Chironi jõuallika võimsus ei pruukinud olla 1600, vaid pigem 2000 hobujõudu, arvab konkureeriva superautode tootja Hennessey boss John Hennessey.

Top Gearile antud intervjuus kinnitas John Hennessey, et 1600 hobujõust ei tohiks piisata 300-miilise tunnikiiruse saavutamiseks.

Tema hinnangul vajanuks Bugatti sellise kiiruse saavutamiseks pigem baasmudelist 500 hobujõudu rohkem. Mingeid tõendeid tal võimaliku pettuse kohta siiski esitada polnud.

Samas pole selles, et autotootjad oma rekordite püstitamiseks mõeldud sõidukeid vaikimisi võimsamaks teevad, midagi üllatavat.

Ka on tänaseks selgunud, et Guinnessi rekordite raamat ei registreeri Bugatti rekordit ametliku rekordina. Põhjus selleks on lihtne: rekorditeraamatu tegijad fikseerivad vaid kiirusrekordeid, mis mõõdetakse kahe edasi-tagasi sõidu keskmisena, Ehra-Lesseni testirajal on tippkiirust võimalik saavutada vaid ühes suunas sõites.

Artikli märksõnad: 

Sarnased artiklid