Gardemeister oli ka ise omal ajal Škoda Motorsporti meeskonnas. Oma rallimeeskonna kaudu on tal olema Fabia S2000 ja Fabia R5 eelmise põlvkonna kasutamise kogemus. Nüüd on tal esimesena võimalus võtta kasutusele täiustatud Fabia R5.
Ralliteedel on uus auto siiski juba käinud, Portugalis ja Sardiinias olid sama autoga edukad Škoda Motorsporti tehasepiloodid Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen ja Jan Kopecky/Pavel Dresler.
Olulisemad muudatused R5 konstruktsioonis puudutasid mootorit, käigukasti, jahutust ja vedrustust. R5 evo arendustööd algasid juba 2017. aasta teises pooles ja kestsid poolteist aastat.
Nii suurendati vedrustuse käiku ees ja taga 30 millimeetri võrra, viidi madalamale auto raskuskese, lisati efektiivsem radiaator ning viidi jahutussüsteemi töörõhk 1,6 baarini, võeti kasutusele elektriline veepump, suurendati mootori võimsust kogu pööretevahemikus, rooliülekanne muudeti senisest kiiremaks, käsipiduri mehhanismi ja gaasipedaali kasutamine vajab senisest vähem jõudu ning lisati uus ja kergemini loetav näidikuteplokk
Oluline muudatus on ka pidurite tootja vahetus: Brembo asemel tarnib need detailid nüüd Alcon. Mootori eluea pikendamise huvides muudeti õlitussüsteemi nii, et rõhk süsteemis on varasemast stabiilsem, samas vähenes õlipumba käitamiseks vajaliku energia hulk.
Auto pikaealisuse huvides tugevdati veel veovõlle ning väljalaskekollektorit, mootorile lisati mitmed uued sensorid (õli ja jahutusvedeliku temperatuurid, turbo pöörete loendur), muudeti kardaanitunneli ja veermiku kinnituspunktide konstruktsiooni.
Üldist turvalisust aitavad tõsta uus turvapuur, tugevamad istemete kinnitused, uue konstruktsiooniga kütusepaak ning paremini lööke neelavad uksepaneelid.
Ka nähti vaeva mootori jõukadude vähendamisega, selle nimel anti mootorile uue konstruktsiooniga klapivedrud. Jõuallika juhtaju tarkvara muudeti aga nii, et kiiruskatsete vahelistel ülesõitudel kulub varasemast vähem kütust.