Autode müük Euroopas kukkus juunis 7,9 protsenti

19.07.2019
Uute autode müük tegi juunis vähikäiku. | Renault

Äsja tehti teatavaks andmed uute autode müügi kohta Euroopas, juunis kukkusid müüginumbrid eelmise aasta sama kuuga võrreldes 7,9 protsenti.

Suurimad kukkujad olid Nissan, Volvo ja Fiat Chrysler (FCA), edastab ACEA.

Nissani numbrid kukkusid pea kolmandiku, 26,6 protsenti, Volvol aga 21,7 protsenti.

Kolmandal kohal oli Honda 19 protsendiga, järgnesid 13,5 protsendi suuruse kukkumisega FCA, järgnesid BMW 10,1, Volkswageni kontsern 9,6 ja  Mercedes ning PSA kontsern võrdselt 8,2 protsendiga.

Võrdluseks: Fordi müük kukkus 5,4 protsenyi ja Renault müük 3,9 protsenti. Renault puhul kukkus põhibränd 7,2 protsenti ja Dacia tõusid 3,9 protsenti.

Volkswageni grupi brändidest oli ainsaks tõusjaks Seat 7,4 protsendiga. Volkswageni müüginumbrid kukkusid 14 protsenti, Audil 9 protsenti ja Škoda 8,5 protsenti.

PSA kontsernis oli ainus kerkija DS: 6,4 protsenti. Peugeot kukkus 11 protsenti, Opel 9,7 protsenti ja Citroen 3,6 protsenti.

Fiat Chrysleri müüginumbrite peamiseks langetajaks oli Fiat 15 protsendiga, samas Jeep oli 1,5 protsenti edukam.

Aasia autotootjatest kasvatasid müüki Toyota, Lexus ja Kia vastavalt 1,8, 8,7  ja 1,1 protsenti. Hyundai müüginumbrid kukkusid aga 6,3 protsenti.

Kokku müüdi regioonis 1,49 miljonit autot aasta varasema 1,62 miljoni vastu. Üheks languse põhjuseks peetakse fakti, et käesoleva aasta juunis oli kalendrilistel põhjustel kaks müügipäeva vähem kui aasta tagasi.

Käesoleva aasta esimese kuue kuu ja möödunud aasta kuue esimese kuu võrdluses on müüginumbrid Euroopas kukkunud 3,1 protsenti.

Artikli märksõnad: 

Sarnased artiklid