Riigiettevõtte AS Teede Tehnokeskuse juhi Taivo Mölli sõnul mõõdab ettevõte eritehnikaga Eesti uute teede kvaliteeti ning tasasus määratakse vastavalt rahvusvahelisele IRI (International Roughness Index) metoodikale.
Kokku mõõtis AS Teede Tehnokeskus sel aastal tasasust ligi sajal värske asfaltkattega teelõigul ning Trev-2 ehitatud uus 2+2 tee oli parim. „Tänavuse parima tee pinnakatte tasasuse indeks 0,58 oli sama, mis mullu ning see on ikka väga märkimisväärne tulemus,“ ütles Möll. Ka eelmisel aastal sai tasaseima tee auhinna AS Trev-2 Grupp.
„Tasasus sõltub kõigist teekihtidest kokku ning Trev-2 rajas oma Tartu maantee lõigul ka kõik kihid nullist ise. Trev-2 poolt ehitatud võidulõik oli 12,2 kilomeetriga ka küllalt pikk, mis näitab stabiilsust,“ ütles Möll.
„Kuna meeskonnad on väga professionaalsed ning teemasinate tehnoloogia areneb samuti edasi, siis läheb Eestis rajatud uute teede kvaliteet järjest paremaks ning tipp tihedamaks,“ lisas Teede Tehnokeskuse juht.
2020. aasta TOP10 siledamad uued teed:
- Tallinna–Tartu–Võru–Luhamaa maantee (Kose-Ardu 2+2), AS TREV-2 Grupp
- Tartu–Viljandi–Kilingi-Nõmme maantee (km 2,4–7,3), AS TREF
- Tallinn–Tartu–Võru–Luhamaa maantee (km 178,4–182), YIT Eesti AS
- Tartu–Viljandi–Kilingi-Nõmme maantee (km 84,5–92,9), Nurme Teedeehitus OÜ
- Tartu–Jõgeva–Aravete maantee (km 5,2–6,4), AS TREF
- Imavere–Viljandi–Karksi-Nuia maantee (km 64,7–71,6), AS TREF
- Põlva–Reola maantee (km 26,6–30,5), AS TREF
- Tartu–Jõgeva–Aravete maantee (km 11,4–18,9), YIT Eesti AS
- Tartu–Viljandi–Kilingi-Nõmme maantee (km 101,2–122,8), YIT Eesti AS
- Tallinn-Tartu-Võru-Luhamaa maantee (Ardu-Võõbu 2+2), GRK Infra