Kõne saabub välismaiselt numbrilt ning helistaja tutvustab end kui väga usaldusväärse ja rahvusvaheliselt tuntud ettevõtte esindaja. Seejärel hakkab helistaja esitama küsimusi teie arvuti kohta, tuues ettekäändeks, et praeguses olukorras, kus paljud teevad tööd kodust, on väga oluline, et arvutid oleks turvalised ja kaitstud. Pärast küsimustele vastuste saamist soovib helistaja ligipääsu teie arvutile, et üle kontrollida, kas see on ikka piisavalt turvaline. Kui te keeldute, siis helistaja sellest ei heitu, vaid on väga järjekindel ega lõpeta kõnet.
„Selliste kõnede puhul soovitame kõne otsekohe katkestada ning lisada helistaja musta nimekirja. Ärge mitte mingil juhul andke kellelegi tundmatule ligipääsu oma arvutile,“ rõhutab CERT-EE juht Tõnu Tammer.
„Petukõne eesmärk pole veel selge. Näiteks võib pettur üritada müüa hirmuvara (scareware) tooteid, mis justkui leiavad teie arvutist pahavara, ning makstes teatud summa, saate nendest pahalastest lahti. On ka võimalus, et petturi eesmärk on varastada teie kontode või krediitkaardi andmeid,“ lisas Tammer.
Kui saite sellise kõne, seda ei katkestanud ning andsite petturile ligipääsu oma arvutile, tuleb kohe pöörduda pädeva IT-spetsialisti poole ja teavitada juhtumist ka CERT-EEd (cert@cert.ee). Vahetage kohe paroolid, mis võisid ründe käigus lekkida. Kui on kahtlus, et pettur tegi teie pangakonto kaudu makseid, võtke ühendust pangaga. Samuti katkestage oma arvuti internetiühendus ning laske viirusetõrjeprogrammil teha süvaskaneering oma arvutis.