Elektriautoga talve murdmas
Aimo Niemi
30.04.2019
Võrdlusrühmas on üks teise põlvkonnani jõudnud elektriauto, kaks äsja uuenduse läbiteinut ja kolm päris uut mudelit. | Markus Pentikäinen

Tänavusele talvele panime punkti veidi teistmoodi kui varasematel aastatel. Viisime kuus elektriautot külma kätte, et näha, kuidas nad pakasega hakkama saavad ja milline on parim talvine elektriauto.

Valisime elektriautode talvetestiks võimalikult erinevaid esindajaid. Nagu talvetestides ikka, polnud tähtsust hinnal või suurusel, oluline polnud ka mootorite arv või jõuülekanne, küll aga tahtsime näha kaasaegsemat tehnikat.

BMW i3 on rühma väikseim ja ka üks vanematest mudelitest, selle tootmist alustati 2013. Aasta eest leidsid aga aset olulised uuendused, muuhulgas sai auto ka suurema aku.

Nissan Leaf on üks esimestest elektriautodest. Teise põlvkonna Leaf sai äsja võimsama akuga versiooni, aga see meie katsetele veel ei jõudnud.

Hyundai Kona on väike linnamaastur, millest on nii elektri- kui sisepõlemismootoriga variant, mida võib siis soovi korral võrrelda.

Kia e-Niro on kõige värskem mudel, millel on üsna palju ühist Hyundaiga.

Jaguar I-Pace on üks kahest nelikveolisest, eelnimetatutele poleks sellist versiooni pakutudki. Kuna veojõudu ei mõõdetud, ei andnud nelikvedu kellelegi lisapunkte.

Tesla Model S tuli turule 2012, muutis üldist arusaamist elektriautodest ja sai mõõdupuuks teistele elektriautodele.

Artikli täismahus lugemiseks osta värske ajakiri poest või telli ajakiri Tehnikamaailm.
Artikli märksõnad: 

Sarnased artiklid