Eesti parim roheidufirma toodab lambavillast pakkematerjali

01.05.2020
Woola ühe asutaja Anna-Liisa Palatu sõnul sündis idee meeskonna enda kogemusest: "E-poe pidajana nägime, kui palju kilesodi iga paki saatmisega kaasnes. Otsisime mullikilele keskkonnasõbralikku alternatiivi ning leidsime lahenduse lambavillas." | kuvatõmmis veebi vahendusel toimunud Eesti finaalist

Euroopa suurima roheidufirmade konkursi PowerUp! Eesti finaali võitis keskkonnasõbraliku pakkematerjali tootja Woola, kes esindab Eestit juunis toimuval rahvusvahelisel lõppvõistlusel. 

Euroopa säästva energia valdkonda toetava mõjufondi EIT InnoEnergy poolt ellu kutsutud mainekas PowerUp! konkurss toimus Eestis teadus- ja ärilinnaku Tehnopol eestvedamisel kuuendat korda. 

30. aprillil üle veebi toimunud Eesti finaalis pälvis seitsme finalisti seas nii publiku lemmiku kui aasta idufirma tiitli Woola (https://www.woola.xyz) - 2019. aasta lõpus loodud idufirma, mis toodab lambavilla jääkidest pakkematerjali. 

Woola ühe asutaja Anna-Liisa Palatu sõnul sündis idee meeskonna enda kogemusest: „E-poe pidajana nägime, kui palju kilesodi iga paki saatmisega kaasnes. Otsisime mullikilele keskkonnasõbralikku alternatiivi ning leidsime lahenduse lambavillas. Täna teeme koostööd mitmete e-poodide ja Omnivaga, et pakendeid edasi arendada ning oleme avanud rahastusringi investeeringute kaasamiseks. PowerUp! võistlus tuli väga õigel hetkel, sest võimaldab meil tutvustada enda ideed ja loodetavasti leida rahastajaid ka väljaspool Eestit.“ 

Eesti finaali žüriisse kuulusid Bolti kaasasutaja Martin Villig, BaltCap Growth Fund partner Heidi Kakko, InnoEnergy investeerimisjuht Lukasz Skarka, United Angels VC asutaja ning partner Gerri Kodres, Startup Wise Guys finantsjuht ja partner Dag Ainsoo.

Heidi Kakko sõnul sai võitja valikul otsustavaks uudne ja nutikas lähenemine mastaapse probleemi lahendamisele: “Kasutades lambavilla, millest 90% ei leia täna maailmas kasutust, suudab Woola vähendada keskkonda koormavate pakkekile jäätmete probleemi. Tootes villast pressitud pakkematerjali võrreldaval hinnatasemel praegusega, võtab turg selle kindlasti hea meelega vastu.” 

“PowerUp! konkursi kõige suuremaks eristuvaks väärtuseks ongi fookus keskkonnale ja ressursside säästlikule kasutamisele - pikaajaliselt toimivad ainult jätkusuutlikud ärid ning sarnased konkursid aitavad nii probleeme teadvustada kui leida neile paremaid lahendusi,” lisas Kakko.

Tehnopol Startup Inkubaatori projektijuht Heleri Holm tõi välja, et enne igat PowerUp! Eesti finaali korraldab Tehnopol osalejatele mitmepäevase bootcamp'i, kus kogenud ärimentorite käe all teevad idufirmade meeskonnad kõvasti tööd ettevõtte väärtuspakkumise ja konkurentidest eristumise kallal, samuti arendatakse esinemisoskuseid. “Osalejad hindavad kõrgelt ekspertidelt, aga ka üksteiselt õppimise võimalust, sest kuigi äriideed on kõigil erinevad, on idufirmade mured ja eesmärgid siiski samad,” tõstis Holm esile bootcamp´ide tähtsust.

Kohaliku finaali ning publiku lemmiku tiitli võidu eest sai Woola auhinnaks Amazon Web Services (AWS) poolt kokku 15 000 dollari ulatuses krediiti AWS Activate programmis osalemiseks ning ärilise toetuse saamiseks. Keskkonnainvesteeringute Keskuse poolt välja pandud ärifestivali sTARTUp Day 2021 pääsmed võitis idufirma Up Catalyst.

Eesti vooru võitjana pääseb Woola edasi rahvusvahelisele lõppvõistlusele, kus 65 000-eurose auhinnafondi ning võimalike investeeringute nimel asuvad omavahel võistlema finalistid 14 Euroopa riigist. 

PowerUp! konkurss toimub EIT InnoEnergy samanimelise Challenge programmi raames, milles osalevatele ettevõtetele pakutakse rahalisi investeeringuid, valdkonna tippspetsialistide abi toodete ja teenuste arendamisel, pilootide läbiviimisel ning turundusstrateegiate koostamisel, samuti tuge rahvusvahelistele turgudele laienemisel ja investeeringute leidmisel.

Rohkem informatsiooni PowerUp! konkursi kohta: https://powerup.innoenergy.com/

Sarnased artiklid