Uus Land Rover Defender on kohal
11.09.2019
Uus ja vana Defender. | Jaguar Land Rover

Uus Land Rover Defender on kohal: Frankfurti autonäitusel esitleti selle legendaarse maasturi täiesti uut versiooni.

Ühist on kolm aastat tagasi tootmisest maha läinud eelmisel mudelipõlvkonnal ja uuel Defenderil küll vähe, piirdudes eelkõige vaid mudelinimega. Küll on auto loojate kinnitusel uus Defender säilitanud mudelile omase seiklusvaimu ja võimekuse maastikul.

Suurimaks muudatuseks on loobumine eraldi raamist, nüüd on autol moodne kandevkere. Defenderil kasutatakse veermikuarhitektuuri D7x, mis on mudelil Land Rover Discovery kasutatud veermiku D7 tugevdatud ja täiustatud versiooniks. Ka on uue Defenderi kere konstruktsioonis kasutatud rohkelt alumiiniumi.

Klientidele pakutakse autot kahe erineva pikkusega kerega, mida tähistatakse numbritega 90 ja 110. Kui vanasti tähistasid need Defenderi teljevahet, siis nüüd on need lihtsalt ajaloost inspireeritud numbrid. Nüüd on Defenderi lühikese kerega versiooni teljevaheks 102 tolli (2587 mm), pika kerega autol aga 119 tolli (3022 mm).

Lühikesel Defenderil on pikkust 4323 mm, laiust 1996 mm ja kõrgust 1974 mm. Viieukseline variant on samas 4758 mm pikk.

Kolmeukselisel autol on baasvarustuses klassikaline spiraalvedrudega vedrustust, lisatasu eest saab autole õhkvedrustuse. Viieukselisel autol on aga õhkvedrustus juba tehasest. Viimane võimaldab ka auto kliirensit muuta, seda 216 ja 291 mm vahel. Erakorralistes olukordades saab kliirensit tõsta veel 70 mm võrra, kaupade autosse laadimisel aga madaldada 50 mm võrra.

Sarnaselt oma eelkäijale ei karda uus Defender vett: ta võib läbida kuni 900 millimeetri sügavusi veetakistusi. Võimekuse eest maastikul hoolitsevad aga nelikvedu ja aeglusti ning lisatasu eest pakutav tagadifri blokeering.

Esmakordselt hakatakse Defenderile pakkuma aga süsteemi Terrain Response 2, mis võimaldab muuta sõiduelektroonika töörežiime vastavalt teeoludele. Muuhulgas on seal olemas ka valik Wade veetakistuste ületamiseks.

Jõuallikate valikus domineerivad esialgu hobujõud: mudeliperekonda Ingenium kuuluvate mootorite võimsus jääb 200 ja 400 hobujõu vahele. Valikus on neljasilindrilised bensiini- ja diiselmootorid, jõuallikate valiku tipus on aga 3-liitrine kuuesilindriline mootor, millel on elektriline ülelaadimine ja 48-voldine starter-generaator. Selle 400-hobujõulise mootoriga suudab Defender sajani kiirendada suisa 6,4 sekundiga. 

Käigukaste on valikus üks: kaheksakäiguline automaat. Järgmisel aastal lisandub Defenderi versioonide sekka aga pistikhübriid.

Uue Defenderi interjöör on samuti kaugel oma eelkäija minimalismist, kuid mõningaid huvitavaid elemente siiski leiab. Näiteks saab esimeses reas istuda korraga kolm inimest. Kolm inimest võib olla ka teises istmereas. Lisatasu eest võib pikale Defenderile tellida ka kolmanda istmerea. Seega sõltuvalt versioonist mahutab auto viis kuni kaheksa sõitjat.

Pagasiruumi mahuks on lühikesel autol 397 kuni 1563 liitrit, pikal variandil aga 231, 646 või 2380 liitrit, seda sõltuvalt istmeridade arvust ja asendist. Ka saab autole tellida jupi pehmet katust teise istmerea kohale, nii saab autos püsti seistes sellest rahulikult välja vaadata.

Defenderi kandejõud on kuni 900 kilo, ka võib auto vedada kuni 3,5 tonni kaaluvaid haagiseid.

Erinevaid varustustasemeid on uue Defenderi jaoks ette nähtud kuus, kuid juba baasvarustuses on valgusdioodidel esituled, kahetsooniline kliimaseade, esiklaasi küte, auto ümbrusest ülevaadet pakkuvad kaamera, 10-tollise ekraaniga meediasüsteem Pivi Pro ja palju muud kasulikku. Lisatasu eest võib Defenderile tellida näiteks maatriksesituled, panoraamkatuse, adaptiivse püsikiiruse hoidja, nahksisu, ventilatsiooni ja soojendusega istmed.

Esialgu jõuab müügile vaid Defender 110, selle hinnatase algab 45 240 naelast. Pisem Defender 90 jõuab müügile hiljem selle eest küsitakse minimaalselt 40 000 naela. 2020. aastal on oodata Defenderi kinnise kerega variant, selle hind algab 35 000 naelalt.

Euroopa hindadena mainitakse vastavalt numbreid 49 700 ja 55 600 eurot.

Tootma hakatakse uut Defenderit mitte Inglismaal, vaid hoopis Slovakkias.

NEW Land Rover Defender: In-Depth First Look | Carfection 4K

Sarnased artiklid