Saage tuttavaks: uus Chevrolet Corvette!

19.07.2019
Chevrolet Corvette C8. | Chevrolet

Eesti aja järgi täna varahommikul tegi oma esimese avaliku etteaste uhiuus kaheksanda põlvkonna Chevrolet Corvette, hetke kõige täiuslikum sportautot USA suurtelt autotootjatelt.

Auto loojate kinnitusel on tegu ajaloo kõige radikaalsema ja ühtlasi ajaloo parima Corvettega. Ka kirjeldatakse autot kui maanteele mõeldud hävituslennukit.

Stiililt meenutab Corvette segu juba tuttavast disainielementidest ning Euroopa keskmootoriga autodel kasutatust. Ka leiti inspiratsiooni moodsatest mootorratastest.

Uksekäepidemed on peidetud külgmistesse õhukanalitesse, seda väiksema õhutakistuse ja "puhtama" välimuse huvides.

Jõuallikas on erinevalt varasematest Corvette eksemplaridest paigaldatud parema juhitavuse ja kaalujaotuse nimel auto keskele. Jõuallikat näeb seejuures läbi läbipaistva mootorikatte.

Mootori asendi muutmine võimaldas nihutada sõitjateruumi ettepoole ning pakkuda senisest ruumikamat ja parema nähtavusega sõitjateruumi. Ka on sõitjateruumis kõige tähtsamaks juhi töökoht, mis on muudetud veidi hävituslennuki kabiinile sarnaseks.

Interjööris on mindud üle moodsatele digiekraanidele ning vähendatud füüsiliste nuppude arvu. Käikude vahetamine käib soovi korral automaatselt või siis rooli taga olevate hoobadega.

Moodsatele sportautodele kohaselt saab Corvette igati personaliseerida: interjööri pakutakse kuues erinevas värvitoonis, sama palju erinevaid toone on mõeldud ka turvavöödele. Eriti suur on kerevärvide valik: 12. Alles on ka klassikalised valikud: sinine, valge ja punane. Lisaks saab iga ostja valida oma autole sobiva istme kolme erineva seast: nendeks on GT1, GT2 ja Competition. Iga järgmine on seejuures eelkäijast sportlikum.

Interjöörist leiab süsinikkiudu, alumiiniumi ja nahka.

Lisaks vasakpoolse rooliga Corvettele on esmakordselt tulemas ka parempoolse rooliga auto.

Auto kandmik on valmistatud alumiiniumist, kuid sealt leiab ka süsinikkiudu ja eriti tugevat terast. Seetõttu on tegu ajaloo kõige jäigema kerega Corvettega.

Corvette Z8 saab kaks: pagasiruumi, väiksem ees ja suurem taga. Tagumine pagasiruum on mõeldud ka äravõetava katusepaneeli hoidmiseks.

Eriti sportliku Corvette sõpradele on mõeldud Z51 pakett. See toob kaasa uue splitteri ja tagaspoileri, sportrehvid, suuremad pidurid, muudetud ülekandearvudega käigukasti, parema jahutuse ja elektroonilise piiratud libisemisega diferentsiaali.

Juht saab valida auto jõuallika ja veermiku seadeid viie erineva seast. Klassikaliselt on olemas Weather, Tour, Sport, Track Ja MyMode kuid uus lisanduja Z-mode. See võimaldab muuta praktiliselt kõiki auto seadistusi ja neid talletada.

Autole on ette nähtud ka Performance Data Recorderi teine põlvkond ning 14 kõlariga Bose audiosüsteem. Parema nähtavuse huvides varustab auto tahavaatepeeglit pildiga auto katusele paigaldatud pisike kaamera.

Lamavate politseinike hõlpsamaks ületamiseks on Corvette saanud ninatõste süsteemi, see võimaldab auto kliirensit ees suurendada 2 tolli võrra. Süsteem on seotud GPS-iga ja suudab vajadusel meelde jätta kuni 1000 lamava politseiniku asukohad. Neile lähenedes kerkib auto nina automaatselt.

Corvette Z8 jõuallikaks on klassikaline vabalthingav smallblock V8, mis kannab nime LT2. Töömahtu on sellel mootoril 6,2 liitrit, võimsust aga 495 hobujõudu, maksimaalne pöördemoment küündib aga 640 njuutonmeetrini.

Mootor ise on kuiva karteriga ja kolme õlipumbaga. See võimaldas mootori paigaldada auto keres võimalikult madalale.

Käigukastiks on valitud 8 käiguga kahe siduriga automaatkäigukast DCT. See vahetab käike kiiremini kui ükski inimene. Käigud 2 kuni 6 on väga lähedaste ülekandearvudega ja seda parima kiirenduse jaoks, 7 ja 8 on mõeldud aga rahulikult maanteel kulgemiseks

Chevrolet Corvette Z51 peaks suutma nullist 96 kilomeetrini tunnis kiirendada kolmes sekundist kiiremini. Ilma paketita Z51 auto on veidi aeglasem.

Kuigi uus Corvette on täis superautodele omast tehnoloogiat, pole tegu siiski ülikalli autoga: baasmudeli hind peaks jääma alla 60 000 dollari. Kõikvõimalikud lisad võimaldavad auto hinna viia muidugi kõrgustesse.

Uut Chevrolet Corvette C8 saab reserveerida juba tänasest, seda üle veebi või ametlike Chevrolet edasimüüjate vahendusel. Praegu pole kahjuks aga veel teada, millal uus Corvette võiks jõuda Euroopasse.

Ka selgus auto esitlusel, et juba on töös ka uus rotster ja Corvette C8 võidusõiduks kohandatud versioon, kuid nende autode debüüt seisab alles ees.

Artikli märksõnad: 

Sarnased artiklid