VW Golf – teist korda troonil
02.12.2013

Volkswagenist sai Škoda ja Peugeot järel kolmas automark, millel on õnnestunud Eesti aasta auto tiitel võita rohkem kui ühel korral ning Golfist esimene mudel, mis võitnud selle tiitli kahel korral – aastal 2005 pälvis Eesti aasta auto nimetuse ka Golfi V põlvkond.

www.etv.ee/ringvaade

Tiitlikaitsjaks ei saa Golfi siiski pidada, sest vahepeal oli ka 2010. aastal III kohaga lõpetanud Golf VI – vahe kahe põlvkonna vahel ei olnud tookord nii suur kui hindajate kogu lootnuks. Nüüd oli rivis juba Golf VII, mis võinuks vabalt juba mullu platsi puhtaks lüüa – nagu ta tegi seda nii Euroopa kui maailma aasta autode valimistel. Paraku on reglement karm ja et Eestisse jõudis VW müügihitt alles hilissügisel, tuli tal aastaks n-ö ootele jääda. See aga tähendas ka uute tõsiste konkurentide lisandumist.

Mõningase kurioosumina olid need tõsised konkurendid oma pere liikmed ehk sellesama Golfi sõsarmudelid. Vahepeal jõudsid turule nii Škoda Octavia kui Seat Leon ja nagu arvata võis, ei olnud ka neil esikuuikusse pääsemisega probleeme. Škoda pakkuski Golfile oodatult vägagi tõsist konkurentsi, kuid lõpuks võttis Golf oma ning Škoda neljas esikoht Eesti aasta auto konkursil jäi järgmisi jõukatsumisi ootama.

Muide – uus Octavia on läbi Eesti aasta auto pea pooleteise aastakümne pikkuse ajaloo alles esimene finaali pääsenud ja seal mitte võitnud Škoda. Kõik senised Škodadest finalistid (Roomster, Yeti ja Superb), pole leppinud vähema kui esikohaga!

Sama pere teine liige, Seat Leon, on varem finaali pääsenud kahel korral. 2001. aastal, mil esikoht selgus veel rahvahääletuse teel, lõpetas Leon esikümne, 2007. aastal tuli aga sarnaselt tänavusega igati kõrgele kolmandale kohale.

Linnamaasturite Honda CR-V (2008. aasta 4. koht) ja Subaru Foresteri (finaali debütant) duellist väljus kõrgema kohaga Honda. Samas tõdeti, et kui maanteel on Honda konkurendist selgelt parem, siis maastikul rollid vahetuvad – nii et kõik sõltub sellest, mida konkreetselt tarvis. Aga et linnamaastur kipub oma kilomeetreid enamasti ikka asfaldil mõõtma, jäi järjekord seekord sedapidi.

Tiitel tiitliks, ühe tiitli saab Honda CR-V tänavu niikuinii, sest tegu on Eesti 2013. aasta enimmüüdud mudeliga. Ja üks Eesti aasta auto tiitel on Hondal samuti minevikust näidata, kui 2004. aastal noppis esikoha Honda Jazz.

Väikekeskauto 308 sel korral Peugeot senisele kahele esikohale lisa ei toonud, kuid ühte rekordit hoiab Peugeot endiselt – nimelt on seda marki autod olnud konkursi finalistide seas rekordiliselt 9 korda (järgnevad VW 8 ning Honda, BMW, Ford ja Opel 7 korraga).

Vaid ühe punktiga punase laterna rolliga leppima pidanud Subaru pääses esmakordselt finaali mullu, mil sportauto BRZ koos sõsarmudeliga Toyota GT86 viienda koha sai. Tänavu küll samm tagasi, kuid mitme hindaja hinnates oli Foresteri finaalikoht seekordse finaali vast suurim (ja meeldiv!) üllatus.

Kohad kohtadeks, ka seekordsel konkursil tahapoole jäämine ei tähenda mingil juhul seda, et tegu oleks kehva(de) auto(de)ga – kaugel sellest. Aastas lisandub Eestisse ümmarguselt 40 uudismudelit ja see tähendab, et finaali pääseb vaid murdosa nendest. Seega on võitjad kõik kuus, paraku on Eesti aasta auto tiitleid vaid üks… Ja algaval aastal on selleks tiitliomanikuks Volkswagen Golf! Palju õnne!

Eesti aasta auto 2014
1. VW Golf - 99 punkti
2. Škoda Octavia - 90 punkti
3. Seat Leon - 71 punkti
4. Honda CR-V - 49 punkti
5. Peugeot 308 - 44 punkti
6. Subaru Forester - 43 punkti

Kuidas žürii liikmed sel aastal hääletasid, leiad detsembrikuisest Tehnikamaailmast. Vt samal teemal ka
Whatcar.ee
Auto24.ee
Autolehe foorum

Lõppeval aastal kandis Eesti aasta auto tiitlit A-klassi Mercedes-Benz. Vt lähemalt TMi arhiivist.

Eesti aasta autod läbi aegade
2001 Peugeot 206
2002 Renault Laguna
2003 Mazda6
2004 Honda Jazz
2005 VW Golf
2006 BMW 3seeria
2007 Škoda Roomster
2008 Ford Mondeo
2009 Škoda Superb
2010 Škoda Yeti
2011 Opel Astra
2012 Peugeot 508
2013 Mercedes-Benz A-klass
2014 VW Golf

Sarnased artiklid