Volvo V70/XC70/S80
Tõnu Ojala
01.09.2011

Ehkki Volvo V70, XC70 ja S80 on justkui iseseisvad mudelid, pole saladus, et sisuliselt on nad ühe ja sama auto erinevad keretüübid. Nii on loogiline, et kõigi kolme auto uuendamine täpselt samas taktis käib.

Olgugi juba mõnda aega hiinlaste omanduses, on Volvol läinud tunduvalt paremini kui kodusel kolleegil-konkurendil Saabil, kelle tehas kord töötab, kord mitte. Uued omanikud on seni lasknud rootslastel teha seda, mida nad seni teinud on, ja nii ei ole tõeks läinud skeptikute ennustused, et kohe saavad Volvodest mingid anonüümsed asiaadid.
Suurte Volvode välimuse osas pole sedapuhku midagi väga olulist tehtud. Eelkäijatega saab vahet teha eelkõige uute esitulede põhjal, ka on valikus mõned uued värvid ja valuveljed. Tõsi, üks vihje eristamiseks on veel – tahavaatepeeglites on nüüd LED-suunatuled.
Sõitjateruumis tuleks mainida paranenud viimistustaset, uut rooliratast ning keskkonsooli, mis senisega võrreldes pisut ümaramate joontega. Multimeediasüsteemi ekraan, mis varem armatuurlauast välja kerkis, on asendatud statsionaarsega ning sõltuvalt varustustasemest on see kas 5- või 7tollise ekraaniga.
Suurimad muutused peituvad mootoriruumis, kus enamik jõuallikaid on läbi teinud uuenduskuuri. Numbriliselt väljendub see suurenenud võimsus- ja momendinäitudes ning väiksemaks jäänud kütusekulu- ja saastenumbrites.
Populaarne 2,4liitrine D5-diisel on nüüd äkilisem (hobujõude on senise 205 asemel nüüd 215) ja ökonoomsem (keskmiselt 8%). Sõltuvalt mudelist ja kasutatavast käigukastist tuleb 100 km/h spidomeetrile umbes 8 sekundiga.
Ka väiksem D3-diisel on teinud läbi uuenduskuuri, kuid võimsusnäitajad on jäänud siin muutumata (163 hj ja 400 Nm). Sisuliselt on tegu samasuguse jõuallikaga nagu D5, ainult töömahtu on 2 liitrit.
S80 ja V70 Drive-mudelites kasutatakse nüüd sama 115 hj 1,6liitrist diiselmootorit nagu teistelgi Drive-mudelitel. Käike on aga senise viie asemel kuus.
Kõigi kolme mudeli põhivarustusse kuulub nüüd City Safety, mis jälgib auto ees toimuvat ning pidurdab automaatselt, kui eessõitev auto sõitu aeglustab. Lisavarustusena on saadaval ka jalakäijate tuvastussüsteem ning adaptiivne kiirushoidik. Täiendatud on ka City Safety süsteemi, mis suudab näha ka teele sattunud lapsi ning auto vajadusel iseseisvalt peatada.

Sarnased artiklid