Volvo S80
Vello Kala
01.05.2009

Kui mõtled Rootsist kui maast ja rootslasest kui inimesest, tulevad kõigepealt pähe turvalisus, usaldusväärsus ja korralik töö. Aga sädelus ja elegants – mitte nii väga kiiresti, neid väärtusi otsid enamasti maadest, kus hoopis enam päikest.

Vaata ka videot

Samamoodi on tegelikult vist olnud ka Volvo autodega. Kõige turvalisemaks on neid ju aastakümneid peetud, vastupidavaiks samuti, ent seda miskit, mis ostjal juba müügisalongis silmad särama lööks, on tihti napilt-napilt puudunud. Ja rootslaste suur unistus, teha Volvo lipulaevast S80 tõeline suurte BMWde ja Mercedeste konkurent, pole seni päris täitunud.
S80 äsjane mudelivärskendus tegi selles osas väga palju ära. Muutused ei ole hirmus suured, kuid on hõlpsasti märgatavad.
Auto esiosa on nüüd hoopis kroomirohkem, seni tagasihoidlik logo on välja peetud läikivas metallis. Kroomisära on lisandunud ka ustele ja auto sappa – ja imelikul kombel muudavad uued optilised dominandid auto üldilme hoopis hoogsamaks ja kergemaks, kuigi plekivormid jäid samaks.
Ka sisemuses on järgitud sama joont – kallid materjalid, enam pilkupüüdvust. Tõeline pärl on silmadele kõige lähemal seisev osa – rool. Matt alumiinium mõjub roolilahenduses elegantselt ja köitvalt. Elegantne on ka paksu lakikorra alla matmata jäetud puitdekoor – see on nii ehtne, et kardad pindu näppu saada!
Ent tõsist autohuvilist köidab enam mõistagi see, kuidas auto sõidab. Mudelivärskendusega sai S80 endale uue, kahe turboga 205 hj ülisäästliku D5-mootori. Uus mootor on 8% kokkuhoidlikum ja väidetavalt 20% loodussõbralikum (heitgaasid!) kui eelkäija.
Ent tõsiseim uudis paikneb seal, kus mootori jõud asfaldile kantakse. Volvod pole seni olnud just kõige ärksama juhitavusega autod, uus S80 teeb selles osas lausa hüppe edasi. Kui paljud autotootjad pakuvad sportlikku või rahulikku seadet valikuna mõne nuppu-klahvi vajutamisega, siis Volvo klienti petta ei taha – lihtsa nupuvahetusega pole lihtsalt võimalik rahulikku diivanit Ferrariks muuta. Volvo pakub võimalust juba müügisalongis otsustada, tahad sa nautida sõitu või rahulikku mugavust, et tagaistmel tööasju mõlgutada. Sportseades on auto esitelje kohalt 20 mm ja tagatelje kohalt 15 mm Comfort-autost madalam. Autol on sportlikud vedrud-amortisaatorid, tugevdatud kere- ja mootoripadjad, hoopis jäigemad stabilisaatorivardad, tundlikum rool. Need on asjad, mida sõitjateruumist nupust muuta poleks lihtsalt võimalik.
Igaühele oma. Pole saladus, et täiesti oluline osa Volvo ostjaist naudib oma autot tagaistmelt – firmajuhi aeg on kallis ning ise rooli keeramine sööks tunde, mida vaja olulisemate mõtete-toimingute jaoks. Comfort-veermik on sel puhul ideaalne – te õieti ei tajugi, et auto liigub – ja seda ka mitte just ideaalsel teel.

Sarnased artiklid